"תקפו אותנו עם כל הבא ליד": לוחמי מג"ב שהותקפו ביצהר מדברים

אתמול נרשם עימוץ נוסף בין לוחמי מג''ב לנערי הגבעות ביצהר, כאשר הלוחמים העידו כי נתקלו בהתנגדות אלימה מצד תושבי המקום. "לא נתפס שיהודים זורקים עליי ככה אבנים"

זמן צפייה: 04:19

לוחמי מג''ב שהגיעו אתמול (שני) לאזור הסמוך ליצהר על מנת לפנות נערים שהתיישבו בתוך שטח צבאי מול הכפר הפלסטיני עוריף, נתקלו בהתנגדות אלימה מצדם. "ביקשנו מהם להתפנות. התעלמו מאיתנו, לא הסכימו להתפנות. התחלנו לפנות את האוהל שם במקום עם הקרשים. פתאום הפתיעו אותנו בזריקות אבנים", אמר מפקד פלוגת מג"ב, רפ''ק חגי סבן. עוד הוסיף לומר: "היו גם ברזלים וכל דבר אפשרי שעלה להם ליד".

סמ''ר א' שנפצע בעימות, סיפר על מורכבות המצב: "אתה מקבל אבן בתוך מקום שאתה מרגיש שאתה בטוח כי זה מקום ישראלי". מפקד הפלוגה הוסיף "לא נתפס שיהודים זורקים עליי ככה אבנים. אנחנו כאנשי חוק המטרה שלנו בסוף זה לשמור על המתיישבים".

ניידת מג''ב באירוע ביצהר
ניידת מג''ב באירוע ביצהר | צילום: דוברות המשטרה

הרמטכ''ל אביב כוכבי גינה את המעשה ואמר כי "האלימות נגד לוחמים היא התנהגות עבריינית". גם שר הביטחון בני גנץ הבהיר שיש לנהוג "באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות". גם תושבי יצהר סלדו ממעשיהם של הנערים שגרים באופן בלתי חוקי בגבעות הסובבות את הישוב. צבי סוכות, דובר יצהר ציין כי התושבים "מאוכזבים מאוד ורוצים שהתופעות האלו ימוגרו".

כזכור, לפני שבועיים נרשם עימות בין נערי הגבעות ללוחמי משמר הגבול גם במהלך פינוי של גבעה אחרת שסמוכה ליצהר. מדובר בנערים שנחושים להקים גבעה בכל מקום, בכל מחיר. בפיקוד המרכז נחושים באותה מידה שלא לאפשר להם לעשות זאת.