הצב המיוחד | צילום: Cape Wildlife Center

ארה"ב: צב בעל שני ראשים ושש רגליים בקע במתקן לשימור חיות בר

החיה המסקרנת והמפתיעה, תוצר של שני צבים שלא הופרדו עד הסוף, הגיחה לעולם במרכז Birdsey Cape שבמדינת מסצ'וסטס • למרות סיכויי ההישרדות הנמוכים שלו בטבע, הצב זוכה לליווי וטרינרי צמוד ומתחזק מיום ליום

צב בעל שני ראשים ושש רגליים שבקע במתקן תוכנית שימור חיות הבר במרכז Birdsey Cape שבמדינת מסצ'וסטס, מצליח לחיות ולתפקד למרות מצבו הנדיר – חיבור של שני תאומים לגוף אורגני אחד. זהו פרט נדיר ביותר שמגיע ממין נדיר הנמצא בסכנת הכחדה, טראפין היהלום.

הטראפין הוא צב ביצות שמקום המחייה שלו הוא ביצות ונהרות רדודים ומליחים בדרום ומזרח ארה"ב ואיי ברמודה. בעקבות התמעטות הפרטים של הצב בטבע, המדענים אוספים את הביצים מקיני ההטלה ומגדלים אותן במקומות שמורים עד הבקיעה של הצבים הקטנים. במקרה הזה לחוקרים חיכתה הפתעה, כיוון שמדובר בשני צבים שלא הופרדו עד הסוף, עם שני ראשים פעילים שאוכלים לבד ועולים אל פני המים לנשום בזמנים שונים.

הזוחל הנדיר זוכה למעקב צמוד מצד הווטרינרים של ניו אינגלנד, אליה הוא הועבר ממסצ'וסטס, והם מציינים כי למרות סיכויי הישרדותו הנמוכים בטבע, הצב שורד היטב ושני הפיות שלו אוכלים תולעי דם ומזון מעובד. "הם אצלנו בטיפול כבר שבועיים ושני הראשים ממשיכים להיות פעילים וערניים, הם אוכלים, שוחים ועולים במשקל מידי יום. אנחנו לא יכולים לדעת מה הצבים האלו חושבים אבל הם למדו לתפקד בהרמוניה יחד" נמסר ממרכז המחקר בניו אינגלנד. במרכז מתכננים להמשיך לגדל את הפרט הנדיר ובהמשך לערוך שורה של בדיקות מוח נרחבות כדי להבין את התפקוד של הצמד המיוחד הזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו