פרסום ראשון: ישראל ודרום קוריאה על סף משבר בשל התנגדות של משרד הביטחון לעסקת נשק שאותה מתכננים בסיאול עם מדינה שלישית. מדובר בפרשה שמתנהלת בשבועות האחרונים בחשאיות ונחשפת לראשונה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

הרקע למשבר המתהווה הוא שותפות בין שתי המדינות בפיתוח מערכות נשק מתקדמות – רכיבים יחודיים ומסווגים שמיוצרים בארץ ומוכנסים למערכות בדרום קוריאה. לפי ההסכם בין המדינות, קוריאה צריכה לאשר עם ישראל לפני שהיא מוכרת אותן ללקוחותיה – מחשש של ישראל שטכנולוגיה מסווגת תגיע לידיים עוינות.

הקוריאנים עומדים בימים אלו לפני עסקת ענק עם מדינה שלישית, וביקשו אישור מיוחד – שמשרד הביטחון מסרב להעניק. החשש בישראל הוא מפני זליגה של הטכנולוגיה הייחודית שנמצאת במערכת הנשק הזו. בקוריאה זועמים – הם ניסו לשנות את החלטת משרד הביטחון בכל דרך שיכלו וסורבו. כעת, שוקלים בסיאול לנקוט בצעדים נוספים ואף מאיימים במשבר – מה שמגביר את המתיחות בין המדינות עוד יותר.

במשרד הביטחון הבהירו כי דרום קוריאה היא ידידה חשובה של ישראל, וציינו כי "מדיניות פיקוח הייצוא לוקחת בחשבון שיקולים ביטחוניים, מדיניים ואסטרטגיים. לקביעת המדיניות שותפים משרד הביטחון ומשרד החוץ". במשרד הביטחון הוסיפו כי "כל החלטה מתקבלת בהתאם לפנייה העומדת על הפרק".