מנכ"ל פייזר: השת"פ עם ישראל פנומנלי; העבודה שלנו רחוקה מסיום

בנאום ששודר בכנס הג'רוזלם פוסט, אמר אלברט בורלא כי: "אין לנו יכולת לנוח על זרי הדפנה. פייזר מחוייבת להישאר צעד אחד לפני הנגיף". במקביל, 2.5 מיליון ערכות בדיקה מהירה הגיעו לארץ

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא | צילום: רויטרס

אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר, דיבר היום (שלישי) בכנס הג'רוזלם פוסט והגדיר את שיתוף הפעולה בין החברה לישראל כ"פנומנלי". הוא ציין כי: "ההחלטה למכור חיסונים לישראל הייתה חכמה" אך הוסיף והדגיש כי ההחלטה לבחור בישראל לא הייתה מבוססת על "קשר רגשי".

מנכ"ל פייזר, שדיבר בכנס העתידנות של העיתון, הוסיף כי "אין לנו יכולת לנוח על זרי הדפנה. העבודה שלנו עוד רחוקה מלהסתיים. פייזר מחוייבת להישאר צעד אחד לפני הנגיף".

בנאום שהועבר למשתתפי הכנס בוידאו, אמר בורלא "לישראל יש מקום מיוחד בליבי. היא לא רק מסמלת את התגשמותו של חלום, אלא עוגן יציב כדי שאנחנו וילדינו נרגיש בטוחים מפני הדברים שאירעו לנו בעבר". הוא הוסיף כי החלטתו למכור כמות גדולה של חיסונים לישראל הייתה מבוססת על החלטות קשות שהתקבלו בכובד ראש. "בהינתן התוצאות", הוסיף, "ההחלטות היו חכמות".

בורלא אמר כי הוא חיפש אחרי מדינה שתוכל להדגים את מה שהחיסון מסוגל לעשות. "אם לומר בפשטות, לישראל היו את כל התנאים לכך, גם למערכת הבריאות שלה. האוכלוסייה הקטנה הפכה את המחקר ואיסוף הנתונים אחר השפעות החיסון להרבה יותר נגישים. לישראל יש מידע אלקטרוני רב ונגיש המחובר לכמות יוצאת דופן מהאוכלוסייה", אמר והוסיף: "מאוד חשוב להדגיש זאת, אין כמעט מדינות שיש להן ניסיון כמו לישראל בניהול משברים".

בורלא ציין שפייזר תקדיש את החודשים הקרובים בעבודה לקראת הרחבת אישור החירום של המנה השלישית של החיסון ותציג מידע מפוקח ממעבדות המחקר שלה שבודקות את היעילות והבטיחות גם באוכלוסיות של ילדים בגילאי 11-5. הוא ציין כי פייזר תמשיך לעבוד גם על מנת חיסון הניתנת דרך הפה, ולא רק בזריקה.

משלוחי בדיקות האנטיגן בנתב''ג
משלוחי בדיקות האנטיגן בנתב''ג | צילום: חיים צח/ לע''מ

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-1210211834' autoplay='0' credit='' desc='עומר מירון/ לע"מ' poster='' kid='1_dn689w5y' duration='173']

בתוך כך, 2.5 מיליון ערכות של בדיקות אנטיגן, נחתו היום בישראל. מחר יגיעו לישראל 4.7 מיליון ערכות נוספות לבדיקה מהירה. הערכות ישמשו לבדיקת תלמידים במערכת החינוך, במטרה לממש את מתווה הכיתות הירוקות ולאפשר את המשך שגרת החיים להורים ולתלמידים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בעקבות הגעת הערכות: "אנחנו עושים הכל כדי לשמור על המשק פתוח, על מערכת החינוך בתפקוד ועל שגרת החיים כסדרה. עם מיליוני הבדיקות שאנחנו מביאים ארצה - זה מתאפשר. בניהול נכון אנחנו מנצחים את זן הדלתא".