י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במאות אלפי שקלים

גיא פלג תובע פעילים בפייסבוק: "מטרה לשנאה"

העיתונאי והפרשן המשפטי גיא פלג תובע פעילים בפייסבוק שהגיבו לו לאחד מהפוסטים על הדיווח שלו אודות רכישת הג'קוזי בבית ראש האופוזיציה נתניהו במעונו בקיסריה. פלג: "בחירת הנתבעת בדמות המצוירת דמבו אינה מקרית"

גיא פלג תובע פעילים בפייסבוק: "מטרה לשנאה"
גיא פלג צילום: הדס פרוש, פלאש 90

גיא פלג, פרשן ועיתונאי מ"חדשות 12", תובע אנשים שהגיבו לו בפייסבוק, במאות אלפי שקלים, לאחר שלטענתו מטרתם הייתה לבזות אותו.

לפי הדיווח באתר "וואלה", פלג, שמשמש כפרשן וכתב משפטי בכיר, תבע באמצעות עורכי דינו כמה אנשים שהגיבו לו על פוסט בפייסבוק, שעסק בדיווח שלו על רכישת הג'קוזי בבית ראש הממשלה לשעבר נתניהו במעונו בקיסריה.

אחד הנתבעים כינה את גיא פלג "קצין גסטאפו", והנתבעת השנייה לעגה לו: "דמבו בעיר, דמבו בכפר, דמבו בגיא האופל, דמבו בתוך חמגשית". "בחירת הנתבעת בדמות המצוירת דמבו אינה מקרית, ומעידה על כוונת הזדון של הנתבעת", טען פלג בכתב התביעה.

"שכן, בסרטו של וולט דיסני משנת 1941 מופיעה דמות של גור פילים בעל אוזניים ענקיות שכולם לועגים לו וקוראים לו "דמבו" (Dumb = טיפש).

לדבריו, "על פי מבחן האדם הסביר, אין מחלוקת כי כינויו של אדם בדמות של חיה, פיל עם אזניים ענקיות, הנו כינוי אשר שם אותו ללעג בפני הבריות מתוך מטרה לבזותו ולעשותו מטרה לשנאה, לעג ובוז - סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע לעיל".

גיא פלג פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד