חקירת הפיצוץ בנמל ביירות: צו מעצר הוצא נגד שר האוצר לשעבר

השופט שמוביל את חקירת נסיבות הפיצוץ הורה לעצור את השר לשעבר עלי חסאן חליל, לאחר שלא התייצב לחקירה. חליל הוא איש תנועת אמל השיעית ומקורב לחיזבאללה שמנהיגה אף התבטא לאחרונה נגד השופט

פיצוץ בנמל ביירות

השופט הלבנוני שעומד בראש חקירת נסיבות הפיצוץ בנמל ביירות, הוציא היום (שלישי) צו מעצר לשר האוצר לשעבר של המדינה, עלי חסאן חליל, לאחר שלא התייצב לחקירה בנושא. חליל, חבר בכיר בתנועת אמל השיעית ובעל ברית של חיזבאללה, לא הגיב עד כה לצו המעצר שהוגש נגדו.

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, השמיע אתמול ביקורת קשה נגד השופט טארק ביתאר, אשר מוביל את החקירה בנושא, וקרא להחלפתו. הוא טען כי השופט מוטה בעמדותיו ומזוהה פוליטית.

לאחרונה דווח כי בכיר בחיזבאללה איים על השופט שמוביל את חקירת הפיצוץ שהתרחש לפני כשנה בנמל ביירות, במסר שהעביר לו על ידי מתווך. הבכיר בארגון הטרור, הוא על פי הדיווח וואפיק סאפא, ראש יחידת הקישור והתיאום של חיזבאללה, אשר איים על השופט טארק ביתאר באמצעות אדם שלישי.

ב - CNN סיפרו כי לפי המקור שסיפר להם על האיום, המסר היה "נמאסת עלינו. אנחנו נישאר ונלווה אותך עד סוף ההליך החוקי אך אם גם זה לא יעזור אז נתפוס אותך". וואפיק סאפא נכנס לרשימת האישים הנתונים תחת סנקציות מצד ארה"ב ב-2019, והואשם על ידי האמריקנים כי "ניצל את גישתו לנמלי לבנון ומעברי הגבול שלה כדי להבריח מטענים ולהקל את מעבר ההברחות דרכם".

חקירת הפיצוץ שהתרחש בנמל ביירות ב-4 באוגוסט 2020, וגרם למותם של רבים ולנזק עצום, התקדמה מעט מאוד בשנה האחרונה והובילה לביקורת קשה נגד השופט ביתאר מצד גורמים פוליטיים שונים בלבנון.