Skip to content

הפגנה מול הכנסת: צה"ל וכוחות הביטחון עוצמים עיניהם מול אלימות מתנחלים

אל ההפגנה, הצטרפו סגן שרת הכלכלה והתעשייה, האלוף (מיל') יאיר גולן וחברי הכנסת נוספים. לקראת דיון בנושא האלימות נגד פלסטינים בועדת חוץ וביטחון, ארגון בצלם פרסם לקט קשה של תקיפות הפלסטינים הכולל גם שימוש המתנחלים בנשק חי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות בני אדם הפגינו היום (שלישי) מחוץ לכנסת, בזמן הדיון בוועדת חוץ וביטחון בנושא אלימות מתנחלים נגד פלסטינים. המפגינים דורשים מהממשלה לפעול מידית נגד האלימות הגואה בשטחים הכבושים כנגד הפלסטינים. את ההפגנה פעילות ממובילות מחאת בלפור שהחליטו שלא ניתן יותר לעמוד מנגד, ואליהן הצטרפו ארגוני חברה אזרחית וארגוני שלום. אל המפגינים הצטרפו גם סגן השר יאיר גולן וחברי הכנסת מוסי רז ועופר כסיף.

ההפגנה מול הכנסת (צילום: זזים – קהילה פועלת )

"במחאת בלפור יצאנו להציל את הדמוקרטיה הישראלית, אבל לא יכולה להיות דמוקרטיה אמיתית כל עוד יש כיבוש״, אמרו המארגנות, מירב מנושביץ וחמוטל שדות. ״האלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים הולכת ומקצינה, בזמן שצה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים לעצום עיניים ולאפשר זאת במעשה או במחדל. הוכחנו שיש בכוחן של אזרחיות להשפיע ולשנות את המציאות. נמשיך להילחם על צדק ושוויון לכולם.  אנחנו לא מוכנות יותר לעמוד מנגד".
תוך כך פרסם היום ארגון זכויות האדם 'בצלם', לקט צילומים קשה של תקיפות אלימות הכוללות ירי מנשק חי בידי המתנחלים וידויי אבנים וסלעים על חקלאים פלסטינים כשחיילי צה"ל מצויים לעיתים בעת התקיפות ואינם עושים דבר למעט עצירת הפלסטינים מלהגיב ודחיקתם לאחור. הלקט פורסם לקראת הדיון בנושא תקיפות הפלסטינים בידי מתנחלים ובו ישתתפו נציגי המדינה ונציגיהם הפוליטיים של מתנחלי ההתנחלויות השונות. בארגון מתרעמים כי מול נציגי ההתנחלויות שזומנו לדיון, קורבנות האלימות, הפלסטינים לא זומנו אליו.

מתנחל מכון נשקו אל פלסטינים (צילום מסרטון 'בצלם')

"משטר האפרטהייד הישראלי מושתת על אלימות מדינה ישירה – בין היתר, כזו המופרטת לאלימות של יחידים הפועלים עצמאית לכאורה", אומרים ב'בצלם', וקובעים כי "מעשי אלימות של מתנחלים אינם מקרים "חריגים" אלא חלק מפעולה אסטרטגית שהמדינה מאפשרת אותה, שותפה לה ונהנית מפרותיה. התוצאה ארוכת הטווח של מעשים אלה היא נישולם של פלסטינים מאזורים גדלים והולכים בכל רחבי הגדה המערבית, דבר המקל על המדינה להשתלט על אדמות הגדה ועל משאביה."

צפו: סרטון תיעוד אלימות נגד פלסטינים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן