חצי שנה לאחר הרצח של שניר בוחבוט באשקלון וניסיון הרצח של חברו אופיר ברנס במהלכו הוא נפצע באורח קשה, אנו חושפים הבוקר פרטים חדשים מחקירת הרצח של שני החשודים במעשה, לאון רמנטוב וניקיטה זסקו, בהם מתברר כי כתובת החיסול הייתה לכאורה ברנס, ובוחבוט נורה למוות בטעות.

כזכור, בוחובט נרצח ב-11 באפריל השנה, סמוך לשעה 19:15 ברחוב רבי עקיבא באשקלון על ידי רמנטוב וזסקו, שניהם תושבי אשקלון, אשר היו מזוהים עם ארגונו של ראש ארגון הפשיעה והעבריין בני שלמה. על פי חשד המשטרה, השניים הסתכסכו עם חברי הכנופייה היריבה בעיר, שבראשה עמד ברנס, והגיעו לרחוב השקט במטרה לחסלו.

על פי חקירת המשטרה, רמנטוב הגיע לזירת הרצח כשהוא מחזיק באקדח 9 מ"מ ואילו זסקו הגיע עם מצ'טה וגרזן. לאחר שהשניים הבחינו בברנס ובוחבוט יוצאים מהבניין בו שהו, רמנטוב ירה לעברם כמה כדורים, ולאחר מכן התנפלו עליהם השניים בעזרת הגרזן והמצ'טה, היכו אותם בכל חלקי גופם ונמלטו. ניידות מד"א שהוזעקו למקום פינו את ברנס  במצב בינוני עד קשה, ובהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של בוחבוט בבית החולים. 

"היעד העיקרי שלהם לחיסול היה בכלל ברנס, אבל בגלל שבוחבוט היה גם הוא בקו האש ועד ראייה למעשה, הם החליטו לחסל גם אותו", חושף גורם במשטרה, ומוסיף שחוקרי ימ"ר לכיש הצליחו להשיג די ראיות נגד השניים הן באמצעות האזנות סתר והן באמצעות עדויות בנות הזוג שלהם אשר הפלילו אותם. בהמשך, רמנטוב אף הודה במעשה בפני אמו ושחזר אותו בפני החוקרים אבל לאחר מכן חזר בו, זאת בזמן שזסקו שמר על זכות השתיקה לאורך כל חקירותיו.

שניר בוחבוט ז"ל (צילום: משטרת ישראל/פייסבוק)
שני בוחבוט וחלק מהכלי הרצח שנתפסו אצל רמנטוב וזסקו | צילום: משטרת ישראל/פייסבוק

פרקליטות מחוז דרום הגישה לאחרונה כתב אישום חמור נגד רמנטוב וזסקו בגין רצח וניסיון רצח לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ובשבוע שעבר דן בית המשפט בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצר השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

במהלך המשפט נחשפו שיחות בין רמנטוב לחברתו, בהן הוא נשמע אומר לה: "לא ידעתי שהוא (הכוונה לבוחבוט) יהיה שם כשהוא לבוש כולו שחור ועוד ביום חם", ומשמעות הדבר היא כמובן שהכתובת לחיסול היה ברנס. מיד לאחר מכן נשמע רמנטוב אומר לחברתו: "אני יכול לקבל מאסר עולם, אבל מי יגלה במשטרה את מה שעשיתי? אם לא תגידי שום דבר. אף אחד לא יגלה".

בהמשך השיחה רמנטוב מזכיר לחברתו שהיא וחברתו של זסקו יודעות על הרצח, ודרש מהן שלא לגלות דבר. דקות לאחר מכן, כך על פי המשטרה, הוא הגיע לבית חברתו כשהוא מתנשף ושבר את כרטיס הסים של הטלפון הסלולרי שלו.  "שאלתי אותו אם הוא באמת קשור לרצח הזה, ובינתיים חברה של ניקיטה שלחה לי הודעה שהיא יודעת שהוא וליאון ביצעו את הרצח", העידה חברתו של רמנטוב במשטרה.

בהמשך, בנות הזוג חשפו במשטרה כי הן גם ראו את האקדח שבו בוצע הרצח. "כמה ימים לאחר הרצח ניקיטה וליאון אספו אותי ואת חברה שלי ונסענו למקום שומם שאנחנו לא מכירות", העידה חברתו של רמנטוב, "כשהגענו ראיתי את ליאון שולף את האקדח". בחקירה המקבילה הוסיפה חברתו של זסקו: "הוא התוודה בפני על הרצח ואמר שליאון היה עם האקדח והוא עם הגרזן".

סנגורו של זסקו, עו"ד נס בן נתן, טוען בשיחה עם mako כי אין ראיות ישירות הקושרות את מרשו לרצח וייתכן לכל היותר שהוא היה מעורב בתכנון או בסיוע לאחר מעשה אבל לא יותר מזה. השופט נסר אבו טהה מצידו החליט להאריך את מעצרו של רמנטוב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ואילו בנוגע לזסקו הוא דחה את ההחלטה בשבועיים.