החל מ-18 שקלים: כל מה שצריך לדעת על סטרימינג בישראל

כבר מזמן זה לא סוד שהטלוויזיה הטובה באמת נמצאת בסטרימינג • אך עדיין לא ברור אילו שחקנים גדולים ישרדו ואילו יתפוגגו או ייבלעו על ידי המתחרים • מי מהם זמין בישראל ומה הכי משתלם?

זה כבר מזמן לא סוד שהטלוויזיה הטובה באמת נמצאת בסטרימינג. יתרה מכן, הקורונה אף גרמה להרבה תוכן קולנועי לזלוג לשירותי הזרמת הווידאו השונים. כמעט כל אולפן הוליוודי ותאגיד תקשורת מתחזק כיום אפליקציית סטרימינג, עם הרבה שאיפות ותוכניות לעתיד. חוזי עתק נחתמים, כוכבי-על מגויסים, ואף אחד לא לוקח שבויים. עדיין לא ברור אילו מהשירותים ישרדו ואילו יתפוגגו או ייבלעו על ידי המתחרים, אבל בטוח שיהיה מעניין. מי מהם זמין בישראל? 

נטפליקס

למרות התחרות העזה, נטפליקס הוא עדיין שירות הסטרימינג הגדול, ויש שיגידו המשתלם בעולם. החברה, שהחלה את דרכה ב-1997 כשירות להחלפת סרטי DVD בדואר, ביססה עצמה כחלוצת התחום והפכה לאולפן הפקות שמצליח לגייס טאלנטים מהשורה הראשונה.

רשימת הסדרות המתקמבקות של נטפליקס לתקופה הקרובה כוללת עונות/פרקים חדשים ל"סטריינג'ר ת'ינגז" ("דברים מוזרים"), "בית הנייר", "אוזרק", "ברידג'רטון" ו"קוברה קאי", כשלאחרונה גם הוכרזה "מופע שנות ה-90" - המשך ל-"מופע שנות ה-70".

"דברים מוזרים", צילום: מתוך הסדרה

בגזרת הסרטים יש לנו את פצצת האקשן "הודעה אדומה" (Red Notice), עם גל גדות ודוויין ג'ונסון שייצא בחודש הבא, לצד המשכון ל"טיילר רייק: חילוץ" (Extraction) עם כריס המסוורת', שגם נמצא בקנה.

גל גדות ב"הודעה אדומה", צילום: נטפליקס

כמו כן מפיקה נטפליקס שני סרטים נוספים בסדרת "רצח כתוב היטב" (Knives Out) עם דניאל קרייג, וזה ממש על קצה המזלג.

כמה עולה: החל מ-32.90 ש"ח עד 60.90 ש"ח לחודש, בהתאם לסוג החבילה.

דיסני פלוס

המתחרה הגדולה והנוצצת של נטפליקס צפויה להגיע בקרוב לישראל, אולם אין כרגע מועד השקה רשמי. השירות מתהדר בכל המותגים של דיסני (מארוול, פיקסאר, נשיונל ג'יאוגרפיק, "מלחמת הכוכבים", "הסימפסונים" ועוד), ולא מן הנמנע שהיא תושק לצד HULU - שירות סטרימינג נוסף של דיסני הפונה לקהל בוגר, עם סדרות כמו "סיפורה של שפחה" ואחרות.

ג'ון ב"סיפורה של שפחה", צילום: מתוך הסדרה

התוכן המקורי של דיסני פלוס לתקופה הקרובה כולל סדרות חדשות מבית מארוול ("הוקאיי" בחודש הבא, "מיס מארוול", "שי-האלק" וכו'), ואילו 2022 תביא איתה סדרת פריקוול של אובי-וואן קנובי מ"מלחמת הכוכבים", עם יואן מק'גרגור בתפקיד הראשי. גם מדברים על הפקות חדשות של "שכחו אותי בבית", "לילה מטורף במוזיאון", "יומנו של חנון" ועוד.

אמזון פריים וידאו

שירות הסטרימינג של מעצמת המסחר העולמית זמין בישראל, ומתגאה בסדרות מדוברות כמו "ג'ק ריאן", "גברת מייזל המופלאה" ו"הבנים", ובשנה הבאה ישיק סדרות מדוברות לא פחות המבוססות על מותגי הפנטזיה "שר הטבעות" ו"גלגל הזמן".

כמה עולה: 6 דולר לחודש.

"הבנים",

אפל +TV

אפל מתחזקת שירות סטרימינג מצומצם יחסית, אך משתדלת לברור את התכנים שלה בקפידה. מבחינת הפקות חדשות שהוכרזו לאחרונה, "רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזה עם ליאונרדו דיקפריו ורוברט דה נירו (2022) הוא סרט שככל הנראה יתמודד על לא מעט אוסקרים; Slow Horses היא סדרת ריגול מסקרנת עם גרי אולדמן; ואילו Wool היא סדרת מדע בדיוני עם טים רובינס. גם ג'סטין טימברלייק מפתח פרויקט משלו עבור אפל.

כמה עולה: 18 שקלים לחודש.

עדיין לא בישראל

שלושה שירותי סטרימינג משמעותיים נוספים אינם זמינים בישראל, ולא ידוע מתי, אם בכלל, יגיעו:

HBO MAX הגדול והחשוב מבין השלושה, עם כל הסרטים של אולפני וורנר, עולם הקומיקס של DC והסדרות של HBO (כולל "משחקי הכס" ו"סקס והעיר הגדולה").

כמעט כאן. "סקס והעיר הגדולה", צילום: HBO MAX

Paramount + עם מותגי "מסע בין כוכבים" (הזמינים כרגע בנטפליקס ישראל), לצד מותגי ניקלודיאון כמו "בובספוג" ו"הרעשנים".

Peacock של אולפני יוניברסל, שעדיין לא צבר תאוצה, אולם מחזיק במותגים כמו "פארק היורה", "הכי גאים שיש", "באטלסטאר גלקטיקה", "הצלצול הגואל" ועוד.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו