התפוצץ המו"מ: קרב גרסאות בין שקד ורוטמן

שרת הפנים טוענת כי ח"כ רוטמן מהאופוזיציה התקפל לאחר שסוכם להקים צוות משותף שייתן מענה לחוק האזרחות במקביל ללחצי הקואליציה על שקד שלא לשתף פעולה. רוטמן: שקד נכנעה ללחצי רע"ם ומרצ

Zzfuwi

שרת הפנים אילת שקד וחבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית לא הצליחו להגיע להסכמות בנוגע לחוק ההגירה וחוק האזרחות והמשא ומתן בעניין התפוצץ. בהודעות שונות שהוציאו השניים הבוקר (שלישי) ישנו קרב גרסאות, כאשר שקד טוענת שרוטמן לא קיבל את הסכמת האופוזיציה ואילו רוטמן טוען ששקד "סירבה לחזור בה מההסכמות לעבאס".

שקד כתבה בהודעתה כי "התנהל משא ומתן פורה ומועיל עם ח״כ רוטמן". היא הוסיפה שהםפ גהיעו למספר סיכומים, כמו דחיית החוק בשלב זה והקמת צוות שיגיע לנוסח מוסכם.  לדבריה, "ח"כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו".

לעומתה, חבר הכנסת מהציונות הדתית טוען אחרת. לדבריו, "ברגע האמת שקד בחרה להשאר מחוייבת לעבאס והורוביץ וסירבה לחזור מההתחייבויות המסוכנות אליהם". עוד הוסיף, כי חוק יסוד ההגירה, שכבר הציע בעבר, יעלה למליאת הכנסת ברביעי הקרוב.

"שקד בחרה להישאר מחויבת לרע"ם ולמרצ", אמר רוטמן. "למרות שנתנו את כל הצ'אנס שבעולם וניסינו להגיע להסכמות. אני קורא לכל מי שעדיין רואה עצמו ציוני בכנסת הזו להצביע בעד".

בהמשך, השרה הגיבה בפייסבוק וכתבה: "לפני כשלושה חודשים האופוזיציה נהגה בחוסר אחריות לאומית והפילה חוק ציוני וביטחוני מהמעלה הראשונה, אך ורק בשל שיקולים פוליטיים קטנוניים. ח"כ רוטמן ואני שוחחנו על הנושא בחודש האחרון.  רוטמן לא הצליח להביא את תמיכת האופוזציה 'הלוחמנית' למהלך. פוליטיקה קטנה החליפה שיקולים לאומיים וביטחוניים".