עידן מיכאלוב בן 21 מאופקים הוא החשוד בהפצת תמונות וסרטוני עירום של מאות ישראליות, ביניהן קטינות - כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. מיכאלוב טען בחקירתו כי לא הוא זה שצילם את התמונות, אלא רק הפיץ אותן תמורת תשלום. בית משפט השלום בתל אביב נענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו ב-3 ימים.

מיכאלוב נעצר אתמול בתום חקירה סמויה שארכה חודשים במחלק הפשיעה המקוונת במחוז תל אביב במשטרה. החקירה התמקדה בחשד לסחר בטלגרם בתמונות ובסרטונים מיניים של מאות נשים קטינות, ללא ידיעתן או הסכמתן של המצולמות. מעבר למעצר, השוטרים גם תפסו מחשבים, התקני אחסון וכן ראיות נוספות.

"לקחתי בחשבון שמדובר באדם צעיר, נעדר עבר פלילי", נכתב בהחלטת השופטת כריסטינה חילו. "מן העבר האחר בקשת היחידה החוקרת היננה מידתית וסבירה לאור החשש משיבוש ואני מורה על הארכת מעצרו".

תמונות עירום של נערות ונשים שהופצו בטלגרם (צילום: דוברות המשטרה)
מעל 250 קורבנות בנות 14 עד סוף שנות ה-30 לחייהן | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה אמרו כי מדובר בפרשייה חמורה מאוד שבמהלכה חשפו השוטרים מספר קבוצות בטלגרם - חלקן סגורות - שכללו תמונות וסרטונים מיניים של מאות. במשטרה חושדים שאלפי החברים צפו בחומרים הללו בתמורה לתשלום למנהל הקבוצה.

ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד מתוך אחת מקבוצות הטלגרם הסגורות | צילום: דוברות המשטרה

ראש מחלק פשיעה מקוונת במחוז תל אביב, רב פקד ניר שדה, אמר כי "מדובר במספר קבוצות טלגרם ולמעלה מ-250 קורבנות. הגילים של אותן נשים ונערות שהופצו נעים מגיל 14 ועד שנות ה-30 המאוחרות, חלקן יודעות שהופצו וחלקן לא. בשלב הבא אנחנו מתכוונים לפנות לעוד קורבנות שיגיעו לתת עדות בגין אותן הפצות".

עו"ד דנה מיטב, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, מסרה: "נדמה כי כל יום מתגלה עוד נדבך של אלימות מינית, ועוד אדם אשר חושב כי נשים וגופן הם מטבע עובר לסוחר. אני מברכת את המשטרה על מעצרו של המפיץ - וקוראת לה למצות את הדין גם עם אותם אלו ששילמו על מנת לקבל גישה אל התמונות. הם כולם מטרידים מיניים לפי לשון החוק".

"בהזדמנות זו אני פונה גם אל הפרקליטות ואל בתי המשפט - הפצת התמונות עפ"י חוק בישראל היא הטרדה מינית, שהעונש עליה הוא עד 5 שנות מאסר", סיכמה עו"ד מיטב. "על כל רשויות האכיפה ליצור קו הגנה אחיד ובלתי מתפשר בהגנה על ביטחונן של נשים ונערות כדי לייצר הרתעה. העונש המירבי בחוק גם כך אינו גבוה, וחשוב כי הוא ודומים לו יקבלו אותו במלואו".