גן מרינה – יש על מי לסמוך עם הילדים שלנו

"אני רוצה שהילד יגדל בבית החלומות. שהכל מסביב יהיה ורוד ובובתי. שהילד יכנס לעולם המתוק והאסתטי הזה."

מרינה קאילי - גן מרינה

בשיתוף גן מרינה

לאיזה גן לשלוח את הילדים שלנו? זאת שאלה כל כך רגישה בתקופתנו. איפה הילד שלנו יבלה את רוב יומו? איך אפשר לדעת על מי לסמוך?

שוחחתי עם מרינה שיחה נעימה שגלשה להמון נושאים. היא סיפרה לי על עצמה ועל הגן שלה. אשמח לחלוק איתכם את החוויה.

מרינה עלתה לארץ לפני 31 שנה עם תעודת גננת מוסמכת והתחילה לעבוד בגן ילדים, היא הבינה מיד שהיא צריכה לפתוח גן משלה וכך עשתה. בתחילת דרכה פתחה גן ללא תנאים בקומה שישית של הבניין, קנתה את ההורים עם הלב והנשמה שלה והרצון לבנות ילדות קסומה לכל ילד שמגיע לידיה. עם השנים הגיעו השינויים והמבנים החדשים והתנאים הנדרשים להחזיק גן מתפקד וקסום. היום היא מנהלת את הגן שלה, גן מרינה בגבעת שמואל.

” היום אני עם מבנה אחד מהמם. החלטתי להשקיע בגן הזה. אני המנהלת ואני שם משבע בבוקר עד חמש בערב בשביל לתת ביטחון להורה ולתת מענה לגננות. לתת יד לילדים ברגעי קושי. אני משקיעה כאן עשר שעות וברוך השם מאוד מרוצה וגם ההורים מרוצים. כל יום אני קמה עם חיוך טהור ואומרת תודה כי זה לא מובן מאליו לעבוד בתחום שאני מאוד אוהבת. כיום זאת אני, מרינה.”

מאיפה הגיעה האהבה לתחום?

“נולדתי ברוסיה. סבתא שלי, ויקטוריה, הייתה הגננת הכי ידועה באזור שלנו. לא היה מישהו שלא נדהם ממנה. ארבעים שנה היא עבדה בתור גננת. מן הסתם, את יודעת מה זה סבתות ברוסיה, הן מגדלות את הנכדים. אז כנראה עם המזל שלי, הייתי איתה עד גל תשע. היא הייתה לוקחת אותי לגן שלה ואומרת לי שאני אהיה גננת. הייתי אומרת לה שאני רוצה להיות רופאה. היא הייתה עונה לי שאהיה גננת. זה היה בדיוק לפני ארבעים שנה. הלכתי ללמוד גננת מוסמכת. עליתי לארץ בגיל 18 והתחלתי מיד ללמוד עברית. בשביל להצליח צריך לדעת לתקשר. אני אישה מאוד תקשורתית. הלכתי למכללת תל אביב וקיבלתי את התעודה שלי. ומשם זרמתי בתחום הזה.”

גן מרינה

לאיזה גילאים מיועד גן מרינה?

“מגיל אפס עד שלוש. הגיל הרך. וזה גיל מאוד רך, גיל מאוד רגיש.”

מה ייחודי בגן מרינה?

“כל שנה אני מוצאת משהו בגן שלי שאין בכל הגנים.  פיתחתי שיטות. יש גננת עם 12 ילדים. הבנתי שעל מנת לתת לילד את הרוגע וההתפתחות הנכונה הגננת צריכה להיות אך ורק גננת. לא בשלנית, לא מנקה. יש לי בגן טבחית שמבשלת, מגישה, מסדרת, מנקה, הכל. הגננת אך ורק גננת. אני רוצה שהילד יגדל בבית החלומות. שהכל מסביב יהיה ורוד ובובתי. שהילד יכנס לעולם המתוק והאסתטי הזה.”

נשמע חלומי ונקי.

“אחרי עשר שעות של פעילות הגן, כשמגיעה השעה להחזיר את הילד הביתה- הילד לא חוזר מלוכלך. פיתחתי עוד שיטה. ברגע שילד מתלכלך, מחליפים לו בגדים. תמיד ילד יוצא מהגן בצורה הכי נעימה, מסורק, מסודר, נקי, אני תמיד חושבת שאולי הילד לא ממשיך מכאן הביתה, אולי הם ימשיכו לקניון או לאיזה מקום אחר. ילד שיוצא מטופח כבר יש לו הרגשה טובה. וגם האמא- כשהיא לוקחת את הילד נקי ונעים גם לה עולה המצב רוח!”

“אני גם מאוד אוהבת להתלבש יפה לגן, מגיעה מטופחת, עם שרשראות וצמידים, צבעים, ריחות, כל הכיף. אני מפתחת אצל הבנות בגן תכונות טיפוח ואהבה עצמית.  יש הורים שמאוד מעריכים אותי, המון מתייעצים. אני מדברת איתם המון בשיחות אחר הצהריים. נותנת להם כלים איך לגדל ילד בצורה טובה ונעימה. ולא להיות הורה עייף, הורה מותש. הלכתי ללמוד אן-אל-פי. יש לי עוד קורס אחד ואני מקבלת תעודה של מאסטר. למדתי שנה וחצי ואת לא מבינה איזה עולם גיליתי. כמה כלים רכשתי. מה זה העולם. למדתי איך מנהלת הגן צריכה להתייחס לאמא.”

גן מרינה

הבנתי שלמידה זה חלק משמעותי אצל מרינה.

“למדתי פסיכולוגיית ילדים בשביל לרכוש כלים ולהבין לעומק. ילד נמצא בגן עשר שעות, כמה הוא נמצא בבית? שעתיים- מקלחת ולישון. רוב היום שלו בגן. כל ההתפתחות, הרגלי אכילה, טיפוח, הכל מלמדים בגן. אז לקחתי את זה על עצמי. אני כאן בתור מנהלת ולרוב בתור פסיכולוגית.”

“אני בחיים לא מתווכחת עם אינטואיציה של אמא. אם אמא מרגישה משהו, קודם כל שתשתף אותי. ואנחנו נפתור את הבעיה. אני מאוד מאמינה באינטואיציה של אמא. היא לא תרגיש סתם. ואני מאמינה באינטואיציה שלי. אני רואה ילד בגן, את ההתנהגות שלו, התקשורת שלו עם הגננת ועם חברים שלו, הרגלי אכילה. ואני יכולה להגיד בדיוק מה קורה בבית. כשאני  משתפת את ההורים הם שואלים אם יש לי מצלמה אצלם בבית. ככה אני מפענחת ילד. אפילו עליתי על הריון של אמא של ילד. הבחנתי משהו שונה בהתנהגות שלו והבנתי שהאמא בהריון. את לא מבינה איך הריון של אמא יכול להשפיע על ילד. לפעמים אני מגלה הריונות אצל אמהות שעוד לא יודעות לפי ההתנהגות של הילד. אני כמו משפחה פה. אנחנו מאוד פתוחים עם ההורים. יש לי ראייה של ינשוף, אני רואה בין השורות. עם הניסיון רכשתי המון כלים וביטחון בכל המחשבות שלי. ולרוב אני לא טועה.”

איך נראה יום בגן מרינה?

“ילד צריך סדר יום. המטרה שלי שיהיה לילדים כיף. שיחוו יום קסום כל יום בגן. יש לנו שירים קבועים כל בוקר. הגן דתי לכן אנחנו גם מתפללים כל בוקר. עושים מפגש: ‘בוקר טוב! מה שלומכם? איך ישנתם?’ נותנים לילד זכות דיבור, כי אי אפשר שכל היום רק הגננת תדבר. הילד צריך להתבטא. ‘אתם יודעים מה למדנו אתמול? מי עשה שיעורי בית? מי ישב עם אמא וצייר?’ כן, יש לנו גם שיעורי בית, זה גן רוסי בסופו של דבר.”

צחקנו.

“למדנו על רמזורים במפגש. הכנו רמזורים מפלסטיק והפכנו את כל ריצפת החצר למעבר חצייה. חוויה ויזואלית ולימודית. את יודעת כמה ההורים בירכו אותי על המפגש הזה? כל הקירות בצבע אדום, כתום וירוק. אומרים להם אדום והם עושים עם הידיים “עצור!” למידה תוך כדי משחק ומוזיקה וצבעים וכיף. כך לומדים הכי טוב. זה עולם מדהים. כל שבוע יש נושא אחר.”

“פיתחתי עוד שיטה. ילדים בני שנתיים הם כמו בגיל טיפש-עשרה. בגיל שנתיים פתאום הם מוצאים את האופי שלהם ורוצים לעמוד על שלהם, רוצים לכבוש את העולם. הם כבר מביני עניין. קשה להורים עובדים להתמודד עם ילד שממש לא מקשיב לאמא, זאת תקופת הדובי לא- לא. לא רוצה להיכנס להתקלח, לא רוצה לישון, לא רוצה ולא רוצה. רוצה לעמוד על שלו.  אז כתבתי להורים שיכתבו נחת. מהו פתק נחת שאלת? ‘אני אמא של רועי רוצה להגיד לגננת המקסימה שלנו שרועי אכל את כל ארוחת הערב, התקלח והלך לישון בזמן!’

מרינה קאילי – גן מרינה

בבוקר הילד מגיע לגן בגאווה עם הפתק, זורח מאושר. ומה אנחנו עושים עם הפתק הזה? במפגש של הבוקר, אוספים את כל הפתקים הגננת קוראת לרועי לשבת לידה ומשבחת אותו מול כולם. כל הילדים מוחאים כפיים לרועי ורועי מקבל את רגע התהילה שלו. רגע התהילה הזה מקפיץ את הביטחון העצמי של הילד לעשרים וארבע שעות. זה מדהים וזה מרגש.”

אז לאיזה גן לשלוח את הילדים שלנו? לגן צבעוני, נקי, מלטף ואכפתי לכל הצרכים הלוגיסטיים, התפתחותיים, ורגשיים של הילד.

פייסבוק

טלפון 054-6449011

כתובת הציונות 3 גבעת שמואל

בשיתוף גן מרינה

כדאי להכיר