"כשסבא שלי שיחק עם ברברה סטרייסנד היהודייה, במצרים לא אהבו את זה"

עומר שריף ג'וניור הוא הנכד של השחקן המצרי המיתולוגי והוא גם התוספת החדשה לסדרה "להיות איתה", שעונתה השלישית עולה בקשת 12 • את התפקיד בסדרה אסי עזר כתב במיוחד עבורו

מארק איווניר ועומר שריף ג'וניור ב"להיות איתה", צילום: קשת 12

ארבע שנים אחרי שהסתיימה העונה השנייה של "להיות איתה", הסדרה שכתב אסי עזר בכיכובם של רותם סלע ואביב אלוש, תעלה הערב בקשת 12 לעונה שלישית - שתכלול ארבעה פרקים בלבד.
לשחקני הסדרה הוותיקים, כמו סלע, אלוש, עופר חיון והילה סעדה, מצטרפים העונה כמה שחקנים חדשים, ובהם יעל אלקנה, רועי גולדשמידט ועומר שריף ג'וניור, נכדו של השחקן המצרי המיתולוגי עומר שריף, שכיכב בסרטים כמו "ד"ר ז'יוואגו" ו"לורנס איש ערב".

שריף ג'וניור (37), שנולד בקנדה לאם יהודייה ולאב מצרי, מגלם בסדרה את בן זוגו של צביקה (מארק איווניר), הסוכן הקשוח של נועה (רותם סלע).

את אסי עזר הכיר לאחר שיצא מהארון בטור שכתב למגזין אמריקני. הכוכב הישראלי פנה אליו בטוויטר כדי לתמוך בו על החלטתו להיחשף, ומאז הם נותרו בקשר טוב. את התפקיד ב"להיות איתה" כתב עזר במיוחד עבורו, ושריף ג'וניור לא התלבט לרגע.

"ראיתי פרק אחד והתמכרתי מייד", הוא מספר בראיון מייד אחרי שהוא שואל בעברית צחה "שלום, מה שלומך?" (וממהר להבהיר שהוא יודע רק כמה משפטים).

רותם סלע ואביב אלוש בעונה החדשה של "להיות איתה", צילום: שי יחזקאל

לדבריו, הסדרה תפסה אותו בשל הרב־תרבותיות שיש בחיבור בין נועה ועמוס (אלוש). "גדלתי במשפחה שבה אמי אשכנזייה, בת להורים ניצולי שואה מפולין, והצד של אבי מוסלמים ממצרים. היה שיח דו־תרבותי, שזה דבר מאוד ייחודי, והוא קיים גם ב'להיות איתה', שמציג שני צדדים של ישראל.

"אמא שלי שלחה אותי לבית ספר יהודי בקנדה לכמה שנים", הוא מספר על הרקע יוצא הדופן שלו. "אני דובר ערבית וגם יידיש, כי לסבא ולסבתא שלי היה חשוב שאדע יידיש. ביקרתי בישראל ארבע או חמש פעמים. הייתי כאן בטיול מבית הספר, ולפני כן במסגרת התואר השני. אמנם גדלתי במצרים, אבל החשיבות של ישראל ליהודים היתה מובנת לי מאוד. בחברה שבה גדלתי שומעים על ישראל בדרך כלל רק דברים שליליים, ולכן היה חשוב לי לבדוק מה אני חושב על כל הנושא הזה במסגרת התואר השני שלי, שהתמקד בסכסוך הישראלי־פלשתיני".

מה חושבים במצרים על זה שאתה משתתף בתוכנית ישראלית?

"הם לא אוהבים את זה, לצערי. התגובות שליליות, קראו לי 'בוגד במורשת'. אבל סבא שלי שיחק ב'מצחיקונת' עם ברברה סטרייסנד, וגם אליו התייחסו ככה בזמנו".

ספר על הדמות שלך בסדרה.

"אני מגלם סוכן הוליוודי ממוצא פלשתיני שהתחתן עם צביקה. אנחנו לא מסכימים על הרבה נושאים פוליטיים, ויש לי מערכת יחסים מורכבת עם נועה, אבל בסוף היום אנחנו צריכים להתגבר על זה".

איך היה לעבוד עם השחקנים הישראלים?

"מדהים. לא ידעתי בדיוק למה לצפות, אבל היה נהדר. רותם סלע מקצועית בכל מצב. היא כוכבת אמיתית. ומארק איווניר שחקן בינלאומי. בעוד כמה שנים בטוח נראה אותו על במת טקס האוסקר מקבל פרס. ושני השחקנים האהובים עלי, שאני מצטער שלא יצא לי לעשות איתם סצנה, הם הילה שמגלמת את ונסה ועופר שמשחק את אסף. שניהם גאונים קומיים בעיניי".

סבא עומר שריף, צילום: רויטרס

מה עוד אתה עושה בימים אלה?

"הוצאתי ספר אוטוביוגרפי, "A Tale of Two Omars" (סיפור של שני עומרים) שנמכר באמזון, ובו אני מספר על התרבות המעורבת שגדלתי לתוכה. זה סיפור על אהבה, קבלה ומציאת אמפתיה, כי זה מה שאנחנו צריכים הכי הרבה, שאנשים יבינו יותר אחד את השני. זה בסדר לאהוב אנשים שחושבים אחרת ממך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר