שריתה בר זיו, אמא לארבעה ילדים, עוררה סערה גדולה כשהודתה כי הדביקה את בתה בקורונה בכוונה, זאת על מנת שתקבל תו ירוק לקראת פתיחת שנת הלימודים. נעמה בת השבע וחצי חלתה בקורונה, החלימה - אך כעבור כמה שבועות החלה לסבול מתסמיני פוסט קורונה חמורים ומסכני חיים שבגינם אושפזה בבית החולים במצב קשה.

הבוקר (שלישי), בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", עידכנה בר זיו על מצבה של נעמה. "ברוך השם אנחנו מתאוששים, נעמה יצאה אתמול מטיפול נמרץ", סיפרה האם, "אנחנו בעננים כרגע, אבל מאוכזבים שהגענו למצב הזה בגלל אי ידיעה".

"אני לא מבינה בכלל איפה אני ואיך הגעתי למצב הזה", תיארה בר זיו, "אני לא רוצה שאף אחד יעבור את מה שאנחנו עברנו. זה פשוט הלם מוחלט. אני רואה פה במחלקה בימים האחרונים עוד ילדים שחווים את זה, גם כאלה מחוסנים. לא ציינו שגם ילדים לא מחוסנים מקבלים את אותם התסמינים כמו של הגדולים".

את בטח חשה בייסורים נוראיים. נעמה הייתה בסכנת חיים.
"אני מאשימה את עצמי. אמרתי שמתאים לי שכולם יידבקו - אנחנו מגיעים ל-1 בספטמבר, יש לי שני ילדים קטנים, בוא נדביק אותם, נסיים עם הסאגה ויהיה לנו תו ירוק. ממה שידעתי אז, לילדים לא קורה כלום".

מתי הבנת שנעמה במצב לא טוב?
"ביום רביעי היא אמרה שיש לה כאבי ראש חזקים. בלילה התחילו לה רעידות מטורפות בגוף, משהו שלא ראיתי בחיי, וחום גבוה מאוד, 40. הלכנו לרופא שאמר שאולי זה ויראלי ושנחכה. בשבת התחילו לה קילופים בעור ברגליים ופריחה. הידיים שלה התנפחו. הלכנו לקופת חולים וברגע שאמרתי לרופאה שנעמה מחלימת קורונה, היא נלחצה ושלחה אותנו מיד למיון. כשהגענו המדדים שלה היו מטורפים".

היא חוברה לאקמו?
"ברוך השם לא הגענו לאקמו, אבל כל מי שבטיפול נמרץ מוגדר בסכנת חיים מיידית. רוב הזמן היא לא הייתה בהכרה, וגם כשהעירו אותה טישטשו אותה. את רואה את הילדה שלך נלחמת. הדופק שלה היה 68 על 30, אין דבר כזה".

מה המסר שלך להורים ששומעים אותך הבוקר?
"אל תעשו את הטעות שאני עשיתי, גם אם אתם מיואשים מהבידודים ואומרים, 'די, עוד פעם בידוד, יש בית ספר, אין בית ספר'. תשמרו על הקטנים הלא מחוסנים, ומי שלא התחסן עדיין - אני מציעה לו כן להתחסן. כבר ביררתי אם אני יכולה לחסן את בני בן ה-11 וחצי. אני לא מוכנה שגם הוא יעבור את זה".