האם אחד מהמונדיאלים הבאים יתקיימו בישראל? לפי נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, זה החלום. אינפנטינו, שנמצא בישראל בביקור רשמי ראשון, קיים נאום הערב (שני) בהשקת מרכז 'פרידמן לשלום מתוך עוצמה' בהובלת שגריר ארה״ב לשעבר דייויד פרידמן, אשר יפעל מירושלים ליישום והרחבת הסכמי אברהם בין מדינת ישראל למדינות ערב מתוך מטרה לקדם את השלום והשגשוג במזרח התיכון.

"כדורגל הוא הדבר הכי חשוב מבין הדברים הלא חשובים בחיים", פתח אינפנטינו. "במיוחד עכשיו כשאנחנו מתחילים לצאת ממגפת הקורונה, אנחנו צריכים לדבר על דברים חיוביים, להנות ולעשות כיף. כדורגל זה הרבה יותר מספורט. זו תשוקה, זו הנאה, וגם דמעות. זו מחויבות והתלהבות. זה אומר סיכוי לחיים טובים יותר, זו הסיבה שלכדורגל יש כזה מקום בחברה שלנו".

ג'יאני אינפנטינו נשיא פיפא (צילום: שאולי לנדנר)
ג'יאני אינפנטינו נשיא פיפא | צילום: שאולי לנדנר

אינפנטינו המשיך ושיבח את הדו-קיום: "לכדורגל יש את הכוח לאחד אנשים יחד. כדורגל מאחד מדינות כשהנבחרות שלהן משחקות.בנבחרת הלאומית של ישראל יש לכם יהודים ומוסלמים שמשחקים יחד, לא משנה איזו אמונה יש להם, כדורגל מביא מבוגרים וצעירים לשחק יחד".

את האמירה המעניינת ביותר הוא שמר לסיום: ""אנחנו מייצרים קונספט של גביע העולם שיתקיים בכל שנה, לנשים ולגברים. למה לא לחלום על מונדיאל בישראל ושכנותיה? בעקבות הסכמי אברהם, למה שלא נעשה זאת גם כאן בשילוב עם השכנים במזרח התיכון והפלסטינים".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שנפגש באירוע עם אינפנטינו, בירך לאחר האמירה: "שמחתי לפגוש הערב את נשיא פיפ"א ולשוחח עמו על שיתופי פעולה עתידיים עם ישראל. קיים רצון משותף לפעול להבאת אירועי ספורט בינלאומיים גדולים ומשמעותיים לישראל".