בנט הגן על התקציב במליאה, נתניהו תקף חזרה: "זה גדול עליך"

רה"מ נאם בדיון שנערך לבקשת האופוזיציה ואמר: "לא עבר תקציב כבר שלוש וחצי שנים כי כל פעם לקחו את התקציב כשבוי לצרכים פוליטיים". נתניהו: "הוא לא ראש ממשלה אמיתי. זה פתטי ומסוכן"

זמן צפייה: 02:43

ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר היום (שני) במהלך דיון שהתכנס לבקשת האופוזיציה בכנסת בנושא תקציב המדינה: "מכיוון שהממשלה הנוכחית משוחררת מהכבלים הקואליציוניים שכבלו אתכם, העברנו כבר בקריאה ראשונה את התקציב הכי חברתי שהיה פה שנים". עם ראשית נאומו של בנט, בו השיב לטענות האופוזיציה כי מדובר בתקציב "אנטי חברתי", החלה מהומה במליאה וחברי כנסת רבים הוצאו מהאולם לאחר שהפריעו לדבריו.

בנט הוסיף והדגיש כי "לא עבר תקציב כבר שלוש וחצי שנים כי כל פעם לקחו את התקציב כשבוי לצרכים פוליטיים. לראשונה מזה שלוש וחצי שנים, יכולנו לשבת יחד, להתבונן בצרכים, להיות קשובים לאזרחים ולנתב את משאבי המדינה בצורה נכונה".

20211011181731 Noam1135
דודי אמסלם מוצא מהמליאה | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בנט טען כי "הבשורה הגדולה היא כמובן היציאה מגל הדלתא בלי סגרים, הצמיחה העולה, האבטלה היורדת שבכלל מאפשרות לנו את הפעלתנות הכלכלית הזאת. הרי עם מדיניות הסגרים, שהתמכרתם אליהם, היינו רק מגדילים את הגרעון בעוד 60 מיליארד. ובכן, הוספנו שני מיליארד לתקציב הבריאות".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את ראש הממשלה ואמר "כשהייתי ילד הייתי יושב על כיסא בסלון ומשחק כאילו אני טייס. כשבנט יושב על כיסא ראש הממשלה הוא אולי ראש ממשלה בתואר אבל לא ראש ממשלה אמיתי. זה פתטי ואפילו מסוכן. הכל זה בכאילו וכולם מבינים את זה".

נתניהו הוסיף כי "אחרי ליטוף אדיר, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה – זה לא עובד, לא ראיתי דבר כזה. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה. ראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על גבול אחוז החסימה. הציבור לא קונה את הבלוף הזה ומביע אי אמון חד משמעי בבנט".

יו"ר האופוזיציה המשיך ותקף את ראש הממשלה: "אין לו דרך, אין לו חזון, אין לו הישגים. זו האמת הפשוטה, הוא פשוט לא מנהיג. ויש סיבה שנייה שבגללה הציבור מרגיש שהכל פייק והכל כאילו, כי בממשלה הזו כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט".

נתניהו אמר גם כי "בממשלה הזאת הכל פייק. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, ״המירוץ למוקטעה״ - ריצת החנופה של השרים ללשכת אבו מאזן. גנץ והורוביץ הגיעו ראשונים, תמר זנדברג ומרב מיכאלי מתחרות על המקום השלישי והרביעי". הוא תקף גם את שר החוץ ואמר: "לפיד נמצא עכשיו בביקור רשמי בארץ. רוב הזמן הוא מטייל בחו״ל״.

יו"ר האופוזיציה הוסיף: "איפה הכסף? הכסף הוא במיסים וגזירות שהטילו על אזרחי ישראל, הכסף אצל מנסור עבאס והתנועה האסלאמית. עבאס יושב בקומת הממשלה כשמעבירים תקציב וכל סעיף הולכים אליו לאשר".

קודם לכן, התייחס ראש הממשלה בנאומו גם לאלימות בחברה הערבית ואמר כי "הפשיעה והאלימות בחברה הערבית זה נושא ענק ואסטרטגי ליכולת של המדינה למשול. אובדן השליטה של המדינה במבצע שומר החומות ואז גל מעשי הרצח והאלימות, מחייבים את כולנו להתעשת. זאת הזנחה רבת שנים שהתפוצצה לכולנו בפנים ולכן מינינו לראשונה פרוייקטור לנושא הזה'".

בנט אמר גם כי "נושא ההסברה הוזנח במשך שנים, עד שקיבלנו טיפול בהלם, גם במהלך מבצע שומר החומות, כאשר מערך ההסברה הלאומי פשוט לא תיפקד. חבורה של טרוריסטים בעזה ניצחה אותנו בדעת הקהל בעולם. הם ירו לירושלים ולתל אביב, ואנחנו יצאנו האשמים, כי הסיפור שלנו פשוט לא סופר. בזה אנחנו מטפלים בלי דיחוי, כי אי אפשר לדעת מה ילד יום. מינינו ראש מערך הסברה לאומי, לא פרטי, לא אישי".