טיקטוק ישראל ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים והכריזה על שורה של מוצרים חדשים. החברה, שחצתה לאחרונה את קו מיליארד המשתמשים ב-150 מדינות בעולם, פתחה נציגות ישראלית במרץ 2020, ודיווחה כי בשנה האחרונה שילשה את מספר העובדים שלה בארץ – מעשרות למאות.

החידושים שהשיקה טיקטוק כוללים העמקה בעולם המסחר המקוון, השקת פלטפורמה חדשה לחיבור בין יוצרים למותגים והרחבת הכלים הקיימים ליצירת תוכן. האפשרויות החדשות נועדו לסייע למותגים ולעסקים קטנים ובינוניים להציע את מוצריהם למיליארד חברי קהילת טיקטוק ברחבי העולם ולאפשר ליוצרי התוכן להתפרנס מהתוכן אותו הם מייצרים.

אלו הם המוצרים החדשים –

איקומרס בטיקטוק - TikTok Shopping

בסקרים שנערכו בארה"ב ב-2020 עלה כי 57% ממשתמשי טיקטוק מגלים מוצרים חדשים דרך האפליקציה, ו-23% רכשו מוצר שהם ראו בטיקטוק. ההאשטאג TikTokMadeMeBuyIt# – ("טיקטוק גרמה לי לקנות את זה") מופיע יותר מ-6 מיליארד פעמים באפליקציה. דוגמה טובה לכך היא המסקרה Sky High של חברת מייבלין שכבשה את הטיקטוק עם סרטון שהעלתה משתמשת בשם jessica.eid_, שזכה לעשרות מיליוני צפיות ושיתופים והביא לגמר המלאי של המסקרה.

החידוש הוא שניתן יהיה להוסיף קישור בטיקטוק שמוביל לרכישת המוצר – גם במהלך לייב וגם במהלך סרטון רגיל. הקישור יוביל לעמוד נחיתה של המוצר בתוך טיקטוק, ורק שלב התשלום יוביל אתכם מחוץ לאפליקציה.

בנוסף, טיקטוק משתפת פעולה עם חברות מובילות של מסחר אלקטרוני, בהן שופיפיי, סקוור, Ecwid. ו-Wix הישראלית, במטרה לאפשר לבעלי עסקים להציג את קטלוג המוצרים שלהם גם בטיקטוק – באמצעות לחיצת כפתור פשוטה. אפשרויות אלו צפויות להגיע לישראל בחודשים הקרובים.

איקומרס טיקטוק (צילום: צילום מסך)
איקומרס טיקטוק | צילום: צילום מסך

קידום יוצרי תוכן בפלטפורמה

מרקטפלייס יוצרים (TikTok Marketplace)

טיקטוק הקימה מרקטפלייס יוצרים (Creator Marketplace) בישראל, פלטפורמה בשירות עצמי שתאפשר למותגים למצוא יוצרי תוכן כדי לשכור את שירותיהם. אם יש לכם יותר מעשרת אלפים עוקבים (בארה"ב הרף הנדרש הוא 50 אלף), אתם יכולים להציע את עצמכם ולמלא את הפרטים שלכם. טיקטוק תעבור על כל בקשה, כדי לוודא שיוצרי התוכן שמתקבלים למרקטפלייס הם אכן איכותיים. אם התקבלתם יופיע כרטיס שלכם באתר – כאשר לצד כל חשבון נכתב מה מספר העוקבים שיש לו, באיזה תכנים הוא עוסק ועוד.

מותגים יכולים לעשות חיפוש חכם באתר ולמצוא יוצרים לפי סוג התוכן שהם מייצרים, מיקום, ממוצע צפיות לפוסט ועוד; והיוצרים יכולים להגיש בקשות לשיתוף פעולה על בסיס בריפים שהמותגים מפרסמים במרקטפלייס. עד כה כבר יותר מ-100 יוצרי תוכן ישראלים כבר מופיעים באתר ועוד מאות הגישו בקשת הצטרפות.

כלים חדשים ליצירת תוכן

Dynamic Scene - כלי מבוסס בינה מלאכותית שיהפוך את תהליך יצירת התוכן להרבה יותר פשוט – מכניסים תוצר קריאייטיבי קיים (סרטונים ותמונות) והכלי החדש הופך אותו למותאם לטיקטוק באופן אוטומטי. Dynamic Scene יבנה מאות אפשרויות שונות של המודעה על ידי משחק עם התמונה, סאונד וטקסט ויציג לגולשים את הגרסאות עם הביצועים הטובים ביותר.

Tiktok video editor - כלי עריכה לא מסובך המאפשר למותגים ליצור תוכן מותאם לטיקטוק ישירות במחשב. עורך הווידאו כולל גם ספריית מוזיקה, פונטים ותמונות מורשים לשימוש מסחרי. כלים אלו יגיעו לישראל בחודשים הקרובים.

עורך וידיאו טיקטוק (צילום: צילום מסך)
עורך וידיאו טיקטוק | צילום: צילום מסך

בצל התחקירים על פייסבוק - איך טיקטוק מגנה על ילדים ובני נוער?

לאחר הצגת האפשרויות החדשות, בחלק שהוקדש לשאלות ותשובות, התייחס אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל, להדים של תחקירי וול סטריט ג'ורנל על ההשפעה השלילית של פייסבוק ואינסטגרם, בפרט על דימוי עצמי של נערות, ועל האפשרות להגביל מבחינה משפטית את הרשתות החברתיות בישראל, כפי שפורסם אתמול בחדשות 12.

שגיא הציג את מרכז הבטיחות של טיקטוק, אתר בעברית שמכיל מדריכים המיועדים לבני נוער בנושאים נפיצים – הפרעות אכילה, מניעת בריונות, covid 19 ויושרה בבחירות. בנוסף, הבהיר כי הם חוסמים כל פרופיל של משתמש מתחת לגיל 13, וטען כי הוא מקבל מדי יום עשרות שיחות של הורים שמבקשים ממנו לפתוח את החשבונות החסומים של ילדיהם.

שגיא הסביר כי קיימת קהילת טיקטוק לגילים 13-16, אשר החשבונות שלהם מוגדרים כפרטיים, כלומר לא ניתן למצוא אותם בחיפוש, להגיב להם או להפוך להיות חברים שלהם. בנוסף, אם כתבתם הודעה 3 פעמים למישהו והוא לא הגיב לך – לא תוכלו לכתוב לו יותר. מנכ"ל טיקטוק ציין כי מעבר לאלגוריתם שבודק את התוכן, אלפי בודקי תוכן בעולם, וגם לא מעטים בישראל, עוברים באופן ידני מדי יום על התוכן שעולה באפליקציה – כך, תוכן שמגיע למספר מסוים של צפיות, זוכה לעין אנושית שבודקת אותו. עם זאת, הוא לא ציין כמה בודקי תוכן יש בפועל ואם הם אכן מסוגלים להשתלט על כל התוכן.

סרטוני ההסתה בטיקטוק (צילום: טיקטוק)
השיתופים שמתדלקים הסלמה | צילום: טיקטוק

באשר ל"אינתיפאדת הטיקטוק", שהייתה אחת מגורמי ההצתה של המהומות בין יהודים וערבים במבצע "שומר החומות" במאי האחרון, אמר שגיא כי טיקטוק משתפת פעולה עם המשטרה באופן יומיומי וכן עם משרדי ממשלה אחרים. לדבריו, כל סרטון שמוביל לאלימות – נמחק, החשבון נחסם ומי שהעלה אותו – מדווח לרשויות החוק. למרות דבריו, גורמים במשטרת ישראל והשב"כ ביקרו בעצמם את טיקטוק במאי האחרון בזמן הלחימה, והתייחסו לזירת הרשת החברתית כאל כאוטית ומסוכנת. "הטיקטוק הוא הצד האפל של הרשתות החברתיות", אמר אז גורם בשב"כ בריאיון ל-mako, "בניגוד לפייסבוק או טוויטר שם יש צנזורה מסוימת, בטיקטוק אין דין ואין דיין ולכן למה שקורה שם בהקשר הזה יש משמעות נפיצה שלהשלכותיה אנו עדים בימים האחרונים". למעשה, משטרת ישראל פתחה יחידה מיוחדת, יחידת טיקטוק, שכל תכליתה לבחון תוכן בעייתי העולה בפלטפורמה ולטפל בה בהתאם לחוק.