מתווה הכיתה הירוקה: עד כה נחסכו בידודים ב-83 כיתות

עם תחילת יישום התוכנית, משרד החינוך דיווח כי עד כה חולקו 16 אלף ערכות בדיקה מהירה ב-75 בתי ספר. המתווה, שמטרתו להפחית את מספר הבידודים בקרב תלמידים, חל בשלב זה רק על ערים ירוקות

זמן צפייה: 02:15

לאחר שהחל אתמול (ראשון) יישום מתווה הכיתה הירוקה, לצמצום מספר הבידודים במערכת החינוך, פורסמו היום הנתונים שחושפים את הישגיו עד כה. המתווה, יושם ב- 127 רשויות ויישובים שמוגדרים כירוקים, ובמסגרתו חולקו בבתי הספר כ- 16,000 ערכות בדיקה, ב- 75 בתי ספר ברחבי הארץ ו-83 כיתות נמנעו מכניסה לבידוד מלא.

בכל הרשויות הירוקות, שבהן נכנס המתווה לתוקפו עד כה, לומדים כ-400 אלף תלמידים. בשבוע הבא, צפוי להגיע לארץ משלוח ובו 30 מיליון ערכות לבדיקה מהירה של קורונה, עובדה שעשוייה לסייע להמשך מימוש המתווה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-part-2111101620' autoplay='0' credit='דוברות משרד החינוך' desc='תלמידים בכיתה בה מיושם המתווה' poster='' kid='1_ohvy2i66' duration='87']

משרד החינוך גם נערך לחלק את הערכות שיגיעו ארצה בכל בתי הספר היסודיים והגנים ברחבי הארץ. החלוקה תבוצע בשלב הראשון בערים ירוקות ואח"כ תתרחב ליתר הערים (אדומות, כתומות וצהובות), כך שכל בתי הספר והגנים יהיו ערוכים לעבור למתווה כיתה ירוקה, כאשר צבע הרשות בה הם ממוקמים ישתנה לירוק.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר היום כי במסגרת המתווה, התלמידים נדרשים לשהות בבית מחוץ לשעות הלימודים ולא ללכת לקניונים ולחוגים. לדבריו "אחרי שנסיים את הפיילוט בכוונתנו לאפשר לתלמידים להיפגש עם חבריהם - אך לא להשתתף באירועים גדולים". פרופ' זרקא הוסיף כי הוא מקווה שהמתווה יורחב בקרוב לגני הילדים, אך זה לא יקרה בשבוע הנוכחי.

במקביל, התחלואה במוסדות החינוך נמצאת במגמת ירידה ביחס לתחלואה לפני כשבועיים: בגני הילדים נרשמה ירידה של קרוב ל- 45% במספר המאומתים, בבתי הספר היסודיים חלה ירידה של 47% ובמוסדות החינוך העל יסודיים נרשמה ירידה של 54%.

כזכור, לפי המתווה שאושר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, בכל גילוי של תלמיד מאומת - כל ילדי הכיתה יצטרכו לבצע בדיקת PCR בקהילה, משמע בקופות החולים או במתחמי פיקוד העורף. התלמידים שתוצאות בדיקותיהם יהיו שליליות יוכלו לחזור ללמוד בכיתתם, אך במשך שבוע, יעברו כל יום בדיקות מהירות כדי לוודא שלא חלו בנגיף. כך יתאפשר רצף הלימודים בכיתות, למעט בקרב התלמידים שיתגלו כחיוביים לקורונה וייכנסו לבידוד.