להשתמש טוב יותר ב-1.5 מיליארד המכוניות שבעולם

בסגרים הראשונים של מגפת הקורונה, מכרו חברות וסוכנויות השכרת רכב עשרות אחוזים מצייהן, והמהלך שנועד לצמצם הפסדים לבעלים גרם בתחילת הקיץ לזינוק של עשרות אחוזים בתעריפים לצרכנים - ולפריחתו של ה-Airbnb לבעלי מכוניות - Turo. בדומה לשירות השכרת הדירות הידוע, גם בשירות של טורו פותחים ״המארחים״ פרופיל עם תמונות, פרטים טכניים זמינות ותנאי השימוש במכוניתם, וה״אורחים״ מחפשים, מזמינים, נוהגים, ובסיום ההתקשרות מחזירים את המפתחות וכותבים ביקורת. "טורו נוסדה במטרה להשתמש טוב יותר ב-1.5 מיליארד המכוניות בעולם", נכתב בחזון החברה, המציעה כ-450,000 מכוניות של מאות יצרניות ב-5,500 ערים. השירות פועל כרגע בארצות הברית (לא כולל ניו יורק בגין תקנות ביטוח) קנדה ובריטניה ומציע גם שירות לקוחות 24 שעות ביממה. אפרופו ביטוח, גם את השירות הזה מציעים בטורו הכולל שירותי גרירה וחילוץ, ומחירי ההשכרה מתחילים ב-25 דולר ליום.

השכרת רכב בחו"ל (צילום:  EpicStockMedia, shutterstock)
צילום: EpicStockMedia, shutterstock

ונציה עוקבת אחרי התיירים

בניסיון לשלוט בכמות התיירים הנכנסים לעיר, החליטו בעיריית ונציה להתחיל לעקוב אחריהם באמצעות מצלמות המעקב העירוניות, שערי בקרה בנקודות כניסה ורכישת נתוני טלפונים סלולריים. מהדיווח שפורסם בניו-יורק טיימס עולה, כי במסגרת השינויים הצפויים בקיץ הקרוב, במסגרתם יותקנו השערים, יצטרכו תיירים-ליום להזמין מקום ולשלם בעבור הכניסה (כ-10 אירו), ולדחות את תוכניותיהם אם העיר כבר בתפוסה מלאה. לטענת קברניטי העיר, מטרת המהלכים הללו היא ליצור עיר ראויה לתושביה, אך רבים מהתושבים רואים בתוכניות כספק דיסטופיה, ספק תעלול יח״צני שנועד למשוך תיירים עשירים ותו לא. "זה כמו להכריז אחת ולתמיד שוונציה היא לא עיר, אלא מוזיאון", אמר ג'ורג'יו סנטוזו, צלם ואמן מהעיר לניו-יורק טיימס. 

במובנים רבים סנטורו צודק וכמו תושבים אחרים, כולל כאלו שנאבקים על החזרת ונציה לוונציאנים, ופתרונות ההייטק המתקדמים לא רק שלא יחזירו את העבר לתפארתו אלא יהרגו את מעט הרומנטיקה שנותרה. מאות מצלמות האבטחה שבעיר שנועדו במקור לנטר פשיעה, מתעדות בקצב של 25 פריימים לשנייה את תנועת התיירים, ומנתוני הסלולר נאספים פרטים כגון גיל, מגדר וארץ המוצא - אך בצורה אנונימית, לטענת העירייה. לדברי גורמים רשמיים, נתוני הסלולר יאפשרו להם למנוע התקהלויות ועומסים בעיר ולנתב את כניסת התיירים.

חדר בקרה ונציה (צילום: LUCA_ZANON, getty images)
צילום: LUCA_ZANON, getty images

מלטה: ויזת הנווד הדיגיטלי פתוחה לכולם

אם העבודה שלכם מתבצעת מהבית ולמיקום הגיאוגרפי שלכם אין שום חשיבות, אולי תרצו להחליף את הנוף. במלטה נפתחה לאחרונה אפשרות הגשת בקשה ל-Nomad Residence Permit "ויזת נוודים-דיגיטליים" שהייתה זמינה עד כה רק לאזרחי האיחוד-האירופי, גם לאזרחי מדינות אחרות, בהן ישראל. כדי לקבל את הוויזה, תצטרכו להוכיח שיש לכם עבודה עם הכנסה בגובה 2,700 אירו ברוטו (כ-10,110 שקל) לפחות, ולשלוח את כל המסמכים הדרושים במייל בצירוף מכתב כוונות, המפרט את תקופת השהייה המבוקשת (91-180 יום או 181-365 יום). 

"ההיתר יונפק לשנה אחת וניתן יהיה לחדשו עם הגשת הבקשה על פי שיקול הדעת של Residency Malta, כל עוד המבקש עדיין עומד בתנאי הזכאות שנקבעו. מועמדים המעוניינים לשהות פחות משנה יקבלו National Visa למשך שהותם", נכתב באתר הרשמי. ישראלים אומנם אינם זקוקים לוויזת-תייר כדי להיכנס למדינה או להגיש את הבקשה לוויזה המדוברת, אבל כמו כולם גם הם צריכים לעמוד בתקנות הקורונה העדכניות. לטופס הבקשה יש לצרף אישור על קבלת מנות החיסון במלואן ומי שמתקבל יידרש גם לכיסוי ביטוחי רפואי מתאים לכל התקופה.
פרטים נוספים באתר Residency Malta.

מלטה (צילום: kavalenkava, shutterstock)
צילום: kavalenkava, shutterstock