פול מקרטני: "ג'ון לנון פירק את הביטלס ולא אני"

המוזיקאי הוותיק מעניק ריאיון מיוחד בו הוא מספר בגילוי לב על מאחורי הקלעים של החלטת ההרכב האיקוני להתפרק • בנוסף, הוא מתייחס לקשר של יוקו אונו לפירוקה של הלהקה • "נמאס לי להסתיר את זה", הוא אומר

חופר בעבר. מקרטני, צילום: AP

גם 50 שנים אחרי, נראה שנושא הפירוק של הביטלס לעולם לא יירגע. כעת פול מקרטני מתעקש שהיה זה חברו ללהקה ולכתיבת השירים, ג'ון לנון, שהחליט שהביטלס "לא יוכלו להסתדר" ב-1970 ולא הוא, כפי שדווח במשך חמישה עשורים.

"לא אני יזמתי את הפירוק. זה היה ג'וני שלנו", אמר מקרטני לרדיו 4 של ה-BBC, בראיון שישודר בסוף החודש. זאת כאשר נשאל אודות החלטתו להודיע על סוף דרכה של הלהקה באפריל 1970. "אני לא זה שהחליט על הפרידה, הו, לא לא", הוא אומר בטיזר לראיון, שפורסם בגארדיאן. "ג'ון נכנס לחדר יום אחד ואמר 'אני עוזב את הביטלס'. האם זה נקרא לזום את הפירוק או לא?".

מקרטני אמר שהמנהל החדש של הקבוצה, אלן קליין, המליץ להם לשמור על שתיקה לגבי הפירוק, בעת שהוא ניהל משא ומתן על חוזים עבורם. אבל כעת, בגיל 79, נמאס לו שחושבים שהוא האדם מאחורי הפירוק של אחד ההרכבים האהובים ביותר בהיסטוריה של המוזיקה.

"נמאס לי להסתיר את זה", אמר מקרטני ל-BBC. עוד אמר המוזיקאי הוותיק שההרפתקאות החדשות דאז של לנון עם רעייתו יוקו אונו, ביניהן "שביתת המיטה למען השלום" המפורסמת שלהם מ-1969, לא הסתדרו מבחינה לוגיסטית עם המשך פעילותו בלהקה, כמו כתיבה והקלטה.

ג'ון לנון ויוקו אונו בשביתת המיטה המפורסמת, צילום: AP

"ג'ון תמיד רצה להשתחרר מכבלי החברה מפני שהוא גודל על ידי דודתו מימי, שדיכאה אותו, אז הוא תמיד חיפש לפרוץ החוצה", מספר מקרטני. עדו סיפר כי לנון כינה את ההחלטה לעזוב את הביטלס "ממש מרגשת". באותה כפיפה מקרטני הגדיר את לנון ויוקו כ"זוג נהדר".

הראיון ב-BBC ישודר ב-24 באוקטובר, כחודש לפני שיעלה לאקרנים סרט הדוקו המצופה של פיטר ג'קסון אודות הרביעייה המופלאה מליברפול, "Get Back".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר