נמשכים החיכוכים בקואליציה: שר הביטחון גנץ מתח היום (שני) ביקורת על ראש הממשלה על כך שפרסם את המבצע החשאי של המוסד במסגרתו לוחמי ולוחמות הארגון ניסו להביא מודיעין חדש על מה שעלה בגורלו של רון ארד.

• ראש הממשלה: "אנשי המוסד יצאו בחודש שעבר למבצע לבירור מקום הימצאו של רון ארד"

"אני הכרתי את פרטי המבצע, אני אישרתי את פרטי המבצע, אני ישבתי בדיונים המקדימים, אני כמובן ליוויתי את כל תהליך הביצוע, הייתי בסוד העניינים לגמרי", אמר גנץ בוועידת העלייה והקליטה של ידיעות אחרונות. הוא הוסיף: "אני חושב שמדובר בפעולה חשובה, בפעולה מוצלחת מאוד מבחינה מבצעית ותהליכית. כרגע אנחנו עסוקים בלעבד את המידע שעלה מהפעולה הזו".

כשנשאל אם היה נכון לחשוף את המבצע כפי שעשה ראש הממשלה בנט, השיב גנץ כי "לו הדבר היה תלוי בי לא הייתי פועל לחשיפה של הפעולה הזו... אני מבין אבל את החשיבות במובן הזה שראש הממשלה מצא לנכון להדגיש את המחויבות של מדינת ישראל לשבויים ולנעדרים, ובמובן הזה אני מבין את המטרה של העניין הזה".

רון ארד
רון ארד

"ראש הממשלה ואני עובדים בצורה מאוד-מאוד צמודה על כלל נושאי הביטחון של מדינת ישראל ונמשיך לעשות את זה", אמר והוסיף: "אני עובד עם ראש הממשלה, וראש הממשלה עובד איתי".

גנץ נשאל על הפרסום בחדשות 12 לפיו בנט הכניס רק את לפיד לסוד העניינים, ושלמעשה מלבד יו"ר יש עתיד - אף שר לא עודכן כי בכוונתו של ראש הממשלה לחשוף את המבצע בכנסת. "אני לא נכנס לסיפורים שמאוד מעניינים את יצירת הכותרת הרגעית", אמר על הפרסום, "אני מסתכל על מה חשוב למדינת ישראל".

"חשוב למדינת ישראל שראש הממשלה ושר הביטחון יעבדו בשיתוף פעולה, בשמירה על ביטחון מדינת ישראל", הסביר גנץ, "אנחנו עושים את זה בצורה טובה לטובת כל מדינת ישראל, ואני לא מציע להיתפס לאיזושהי כותרת שקפצה פה או לעדכון שקרה או לא קרה שם. לדברים קטנים".