מכרו סודות על הגרעין האמריקני: מהנדס גרעין של הצי האמריקני, ג'ונתן טאוב, ואשתו דיאנה מואשמים במכירת מידע סודי לסוכן FBI שהתחזה לבכיר במדינה זרה – כך מסר אתמול (ראשון) משרד המשפטים האמריקני. על פי האישום, השניים שגרים במרילנד מכרו סודות על צוללות גרעיניות.

על פי הודעת משרד המשפטים האמריקני, השניים נעצרו ביום שבת האחרון במערב וירג'יניה ומואשמים בהפרת חוק האנרגיה האטומית. הם אמורים להתייצב מחר בבית המשפט הפדרלי במדינה.

על פי האישום, טאוב, בן 42, מהנדס גרעין בחיל הים ובעל סיווג האבטחה הגבוה ביותר, שלח חבילת נתונים למדינה לא ידועה בשנת 2020 ולאחר מכן החל למכור עוד סודות בעשרות אלפי דולרים, תוך שימוש במטבע מבוזר, לסוכן FBI שהתחזה לבכיר במדינה זרה.

לפי כתב האישום טאוב הסתיר ביוני השנה כרטיס זיכרון דיגיטלי בחצי כריך חמאת בוטנים ב"שטח מת" במערב וירג'יניה, בעוד שאשתו שימשה כתצפיתנית. הכרטיס הכיל מסמכים אודות כורים גרעיניים בצוללות וכלל "אלמנטים עיצוביים רגישים מבחינה צבאית, פרמטרים תפעוליים ומאפייני ביצועים של צוללות המונעות על ידי גרעין".

גורמים רשמיים אמרו כי טאוב ואשתו דיאנה נעצרו לאחר שהחביאו כרטיס זיכרון נוסף, הפעם בתוך אריזה של מסטיק, באזור דומה במערב וירג'יניה. בני הזוג מואשמים בקשירת קשר ובמסירת מידע סודי. על פי משרד המשפטים האמריקני – טאוב ואשתו קיבלו במטבעות דיגיטליים שונים תשלומים בסך כולל של 100 אלף דולר.