שינוי בצוות ההגנה של אביעד משה: מי שהורשע בניסיון הרצח של אשתו לשעבר, שירה איסקוב, הודיע היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על כוונתו להחליף את פרקליטיו לנוכח חילוקי דעות על קו ההגנה שנקבע. לדבריו, עורכי דינו מטעם הסניגוריה הציבורית, אהרון רוזה ואלון דוידוב, סירבו לאפשר לו להציג חוות דעת פסיכיאטרית וזה היה "הקש ששבר את גב הגמל".

סיקור N12 על ניסיון הרצח של שירה איסקוב:

לאחר שמשה הורשע בניסיון הרצח של איסקוב ובהתעללות בבנם, ההליך המשפטי עבר לשלב הטיעונים לעונש שקודם להכרעת הדין. היום התקיים דיון תזכורת לקראת הטיעונים לעונש, ומשה הודיע לשופטים אהרון משניות, גילת שלו ויעל רז-לוי על החלטתו להחליף את סניגוריו "כתוצאה ממחלוקת בינינו על קו ההגנה שנקבע והוכתב לי מראש".

"יש לי קושי במימון עורך דין מטעמי כי כל הנכסים שלי עוקלו", סיפר משה. "ההורים שלי פנסיונרים וזה מה שמנע את הייצוג. הקש ששבר את גב הגמל - ביקשתי מעו"ד רוזה להביא חוות דעת של פסיכיאטר שיבחן את מצבי הנפשי במימון שלי, וזה פתח את המחלוקת. הייתי אמור לעבור אבחונים שונים וזה לא יצא לפועל, קיבלתי תשובות מתחמקות. משפחתי ביקשה מעורך הדין לדחות את הדיון בשביל חוות הדעת, אך נתקלנו בסירוב".

לדבריו, חילוקי הדעות הללו הביאו אותו להחלטה על החלפת הסניגורים: "ברצוני למנות עו"ד פרטי, זו המוטיבציה. זה דורש בדיקה קפדנית, זה משפט חשוב והחיים שלי מונחים על כף המאזניים". מהסיבה הזו ביקש משה לדחות את שלב הטיעונים כדי שיוכל להיערך: "מן הדין והצדק אני מבקש לכבד את הבקשה שלי".

עורכי דינו ואנשי הסניגוריה הציבורית לא התנגדו לבקשתו של משה. עו"ד מיטל אמויאל מהפרקליטות הודיעה כי לא תעמוד בפני בקשתו של משה, אך ביקשה שההליכים לא יימשכו יותר מדי לאור רצונה של איסקוב לסיים את המשפט בהקדם האפשרי. השופטים קיבלו את הבקשה, וב-26 באוקטובר ייערך דיון תזכורת שבו ייבדק אם משה הסדיר את ענייניו המשפטיים.

עו"ד בן מעוז​ (צילום: משה בנסון)
סנגורה של איסקוב, עו"ד בן מעוז | צילום: משה בנסון

פרקליטה של שירה איסקוב, עו"ד בן מעוז, הגיב על בקשתו של משה: "לאחר שבית המשפט דחה את כל טענותיו בהכרעת הדין, הרי שמדובר בלא יותר מניסיון נואש לדחות את הקץ ואת גזר הדין החמור הצפוי לו".