198 עובדי חברת טבע במפעל התרופות בכפר סבא יסיימו עד סוף השנה את תפקידם - מרביתם יצאו לפנסיה מוקדמת. כך סוכם בין ההסתדרות לוועד העובדים. העובדים שלא יצאו לפנסיה מוקדמת יקבלו חבילות פיצויים מוגדלות. בחברה מסבירים, כי צמצום כוח האדם נעשה כחלק מ"תהליכי אופטימיזציה שנועדו לשפר את כושר התחרות של המפעל ולהבטיח לו עתיד בר-קיימא כאחד מהאתרים האסטרטגיים של הייצור הסטרילי בטבע לטווח הארוך".
המהלך מתבצע במסגרת תהליך ההתייעלות הגלובלי שנוקטת הנהלת טבע במפעלי החברה בשנים האחרונות. עד כה פיטרה טבע בישראל כ-2,000 עובדים וכיום מועסקים בארץ למעלה מ-3,500 עובדים. זאת כהמשך ישיר לתהליך הרה-ארגון הגלובלי הדו-שנתי, שהסתיים בסוף 2019 והביא לחיסכון שנתי בהיקף של כ-3 מיליארד דולר בעלויות החברה, בהשוואה ל-2017.
1 צפייה בגלריה
מפעל טבע בכפר סבא
מפעל טבע בכפר סבא
מפעל טבע בכפר סבא
(צילום: דנה קופל)
מהחברה נמסר כי "בתעשייה הגנרית, המתאפיינת בתחרותיות עזה, עלויות הייצור מהוות פרמטר מרכזי ולעיתים אף מכריע. על מנת למנוע הפסדים ולשמר רווחיות במוצרים גנריים, מספר לא מבוטל של מוצרים פשוטים - אם כי בעלי נפח גדול - נאלצו לעבור בשנים האחרונות למפעלים במדינות בהן עלויות הייצור נמוכות משמעותית".
מנהל התפעול הגלובלי של טבע, אריק דראפה, אמר כי "ההשקות של מרבית המוצרים החדשים בתעשיית הפארמה הן בנפח קטן יחסית ולכן למרות שאנו משיקים בהצלחה מוצרים חדשים ואיכותיים רבים מכפר סבא, הם אינם יכולים להוות תחליף - מבחינת הצורך שלנו בעובדים - למוצרים בעלי הנפח הגדול אשר יצאו מהמפעל".
הכנסות טבע ברבעון השני של 2021 היו פחות מהתחזית והסתכמו ב-3.9 מיליארד דולר. החברה הפחיתה את תחזיות ההכנסה השנתית שלה ל-16.4 מיליארד דולר לעומת 16.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-207 מיליון דולר לעומת 140 מיליון דולר ברבעון המקביל - עלייה של 35.9%.
טבע מפעילה בארץ את המטה הגלובלי לצד שני אתרי ייצור: מפעל טבע כפר-סבא ומפעל טבע טק ו-3 מרכזי מחקר ופיתוח ומרכז לוגיסטי מתקדם בשוהם.