"יכולות קרובות לטנק מרכבה": עמדת הנשק שהופכת נגמ"ש לקטלני במיוחד

חברת רפאל חשפה עמדת נשק שכוללת משגרי טיל "גיל", יכולות איתור מקור ירי האויב ותותח 30 מ"מ • נוסף על כך ניתן להתקין על גבי העמדה את מערכת מעיל רוח • צפו

עמדת הנשק החדשה, צילום: רפאל

חברת רפאל חשפה הבוקר (שני) עמדת נשק מתקדמת ונשלטת מרחוק, שכוללת משגר טילי ספייק (גיל), תותח 30 מ"מ, מערכת בינה רשתית, מערכות תצפית וזיהוי, ואפשרות לשלב מערכת מעיל רוח. במסגרת תערוכת AUSA בוושינגטון חשפה החברה את המערכת, שמאגדת לדבריה את "מיטב מערכות היבשה" שלה. בארה"ב מכונה המערכת החדשה "SAMSON 30m".

העמדה החדשה, שאותה ניתן להפעיל מרחוק, מצוידת ביכולות איתור מקור ירי האויב וביכולת השבת אש קטלנית, מדויקת ומיידית, וכוללת גם מנגנון צידוד מהיר. ה"מוח" של העמדה כולל ממשק משתמש אחיד לכל תתי המערכות שבתוך העמדה, מה שמאפשר פעילות מורכבת ומשולבת, תוך קבלת תמונת מודעות מצבית המשקפת בכל רגע נתון את שדה הקרב. "הצריח למעשה הופך כל רק"מ קל לרכב משוריין בעל יכולות קטלניות המתקרבות לאלו של טנק המרכבה", מצהירים ברפאל.

"רפאל גאה להציג לראשונה את עמדת הנשק המתקדמת ביותר שלנו, אשר כמו כל מערכות היבשה ברפאל מותאמת לשדה הקרב המודרני ובנויה באופן מודולרי המאפשר התאמה מדויקת לצרכים המבצעיים של כל לקוח , על גבי כל פלטפורמה", אמר אלוף (מיל') יואב הר-אבן, מנכ"ל רפאל. בחברה מציינים כי עמדות הנשק של רפאל פותחו והותאמו למתן ביצועים גבוהים, ושרידות מיטבית ביבשה ובים. המערכות מותאמות למגוון רחב של טנקי קרב, נגמ"שים, משאיות וכלי שיט. העמדות נמצאות בשימוש מבצעי בצה"ל ("קטלנית", "רואה-יורה" ועוד), וכן נמצאות בשימוש מבצעי ביותר מ-25 מדינות, בתנאי לחימה מורכבים, ומהוות כוח מהימן למשימות המאתגרות ביותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר