י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נפלו בפח

זוג מואשם במכירת סודות ביטחוניים בסנדוויץ' של חמאת בוטנים

מהנדס גרעין של הצי האמריקאי ואשתו הואשמו בניסיון למכור סודות גרעיניים לאדם שהם חשבו שהוא מייצג מדינה זרה | סוכן ה-FBI שיצר איתם קשר קיבל לידיו כרטיס זיכרון מוצפן בתוך כריך 

זוג מואשם במכירת סודות ביטחוניים בסנדוויץ' של חמאת בוטנים
צוללת צילום: דובר צה"ל

זוג אמריקני מואשם במכירת סודות צוללת גרעינית בתוך סנדוויץ' של חמאת בוטנים: ג'ונתן טויב, מהנדס גרעין של הצי האמריקאי ואשתו דיאנה נעצרו במערב וירג'יניה ביום שבת, כך הודיע ​​משרד המשפטים. על פי החשד, הם ניסו למכור נתוני תכנון צוללות גרעיניות, שהוסתרו בכריך חמאת בוטנים, למישהו ממדינה אחרת. אך למעשה, זה היה סוכן FBI סמוי.

על פי ההצהרה של משרד המשפטים, הזוג הואשמו כעת על פי חוק לאנרגיה אטומית, הבעל עבד בתוכנית הגרעינית של הצי האמריקאי והיה בעל סיווג ביטחוני גבוה. ממשרד המשפטים נמסר כי באפריל 2020 הוא שלח חבילה למקור מחוץ לארה"ב, החבילה הכילה נתונים למערכת סמויה, כדי שיוכלו לקנות ממנו נתונים נוספים.

לאחר מכן, לכאורה, הוא החל לכתוב לאדם באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן. הוא חשב שהאדם הזה מייצג ממשלה זרה, אך למעשה היה סוכן FBI. לאחר מספר חודשים, על פי החשד, הזוג הנאשם עשה עסקה לשיתוף מידע סודי תמורת כ-100 אלף דולר במטבע וירטואלי. ביוני השנה נסעו ג'ונתן ודיאנה למערב וירג'יניה כדי להעביר את הנתונים. מכיוון שדיאנה שימשה כתצפיתנית, ג'ונתן הניח כרטיס SD מוסתר בתוך חצי כריך חמאת בוטנים במקום שנקבע מראש, נכתב בתצהיר.

לאחר שהסוכן אסף את הכרטיס, הוא שלח תשלום וקיבל גישה כדי לגשת לכרטיס ה-SD. עליו היו נתונים "הקשורים לכורים גרעיניים צוללים". האיש הסתיר כרטיס נוסף בתוך אריזת מסטיק באוגוסט האחרון, עם נתונים סודיים נוספים עליו. סוכני ה-FBI עצרו את בני הזוג ביום שבת, בני הזוג אמורים להתייצב בבית המשפט הפדרלי ב-12 באוקטובר.

סנדויץ' חמאת בוטנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד