אחת ההונאות המדהימות בתולדות אמזון נחשפה לאחרונה, לאחר חקריה מאומצת של ה- FBI.

הדסון המריק מצפון קרוליינה נהג לרכוש באמזון פריטים יקרים, ואז דרש להחזירם. אלא שהפריטים לעולם לא הגיעו לידי שולחיהם חזרה. במקומם הוא החזיר פריטים דומים, אך זולים יותר, ולשולחים, שכבר זיכו את החשבון לא נותר לעשות דבר.

"לפעמים הוא אף היה מוכר את הפריט שהזמין, בנוסף על הזיכוי שקיבל ואז היה מרוויח פעמיים", נכתב בכתב התביעה שהוגש בבית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז המערבי של צפון קרוליינה.

באוגוסט 2019, למשל, הזמין המריק מכשיר Apple iMac Pro תמורת 4,256.85 דולרים. לאחר כשבועיים, המריק החל בתהליך ההחזרה מול אמזון, שהנפיקה החזר כספי. "במקום להחזיר את ה- iMac Pro ברמה הגבוהה, המריק החזיר דגם הרבה יותר ישן בעל מספר סידורי שונה לחלוטין", נכתב במסמך בית המשפט שהגישה התביעה. "שבוע לפני שהמריק דרש את כספו מאמזון, הוא מכר את ה- iMac Pro ב- eBay".

בים הפריטים שהמריק הזמין ואז דרש להחזיק ניתן למצוא מכונת קפה Jura GIGA W3 Professional במחיר 3,536,46 דולר; מחשב נייד למשחק Asus ROG Zephyrus במחיר 2,776.52 דולר; ומערכת ריסוס פוג'י במחיר של 1,227.31 דולר. בכל פעם, הוא החזיר פריט בעל ערך נמוך יותר או פריט מדגם ישן יותר, אמרו התובעים.

עורכי הדין הגישו כתב אישום נגד המריק בספטמבר, שבו נכתב כי על פי החשד הוא יזם כ-270 החזרות מוצרים, 250 מהן היו "שונות מהותית בערכן", ושווי המוצרים הסתכם ביותר מ-290 אלף דולר.

ענקית הטכנולוגיה גילתה את ההונאה לכאורה והפנתה את המקרה לחקירת ה-FBI. "לאמזון יש מערכות לאיתור התנהגות חשודה, וצוותים במקום לחקור ולעצור פעילות אסורה", אמר דובר אמזון. "אין מקום להונאה באמזון, ונמשיך לפעול בכל האמצעים כדי למנוע ממקרים כאלו להישנות".

המריק, שהודה בהאשמות צפוי לעונש מרבי של 20 שנות מאסר וקנס של 250 אלף דולר.