לאחר סערת פייסבוק: אינסטגרם הציגה שני מאפיינים למען הצעירים

אחרי שנחשף כי הרשת החברתית עלולה לפגוע בבריאות הנפשית של המשתמשים, אחד מסמנכ"לי החברה הודיע כי מעכשיו יוצע לבני הנוער לעשות הפסקות מהשימוש ואזהרה תופיע מעל תוכן שעלול להיות מסוכן

אינסטגרם
אינסטגרם | צילום: שאטרסטוק

אחד מסמנכ"לי פייסבוק, ניק קלג, הכריז אמש (ראשון) כי שני מאפיינים חדשים שנועדו למנוע פגיעה בבני הנוער ייכנסו לאפליקציית אינסטגרם. זאת, כשבוע לאחר שנחשף כי ממחקר פנימי של הרשת החברתית עלה כי שימוש בה עלול לפגוע בבריאות הנפשית.

כעת, קלג הודיע כי אינסטגרם תעודד את המשתמשים להפסיק את השימוש, ואף תזהיר מפני תכנים שעלולים להיות מסוכנים. בנוסף, הסמנכ"ל סיפר כי החברה השהתה את פיתוח אפליקיציית האינסטגרם לילדים. עם זאת, לא ניתן תאריך מדוייק לכניסת שני המאפיינים לאפליקצייה, אך כן נאמר כי הם בפיתוח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חיילת של שטרן העידה שאיים עליה: "הימים שלך יהיו שחורים"

"מרגישים לכודים בתוך הבית": ילדי אום אל-פחם מפחדים להירצח

"אין על זה שליטה ולא תהיה": תושבי קלנסווה על התסכול וההפקרות

פייסבוק
פייסבוק | צילום: שאטרסטוק

כאמור, לפני כשבוע נחשפה עובדת פייסבוק לשעבר בריאיון לתוכנית התחקירים האמריקנית "60 דקות". בריאיון מקיף היא סיפרה על עשרות אלפי המסמכים שהדליפה בתחקיר הענק שפרסם העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שחשף כיצד הרשת החברתית התעלמה ומנעה טיפול בשיח השלילי בפייסבוק.

הווגן אף העידה בקונגרס על מה שהיא יודעת שהתרחש בחברה בעת שעבדה בה. "אפשר להגדיר את הפעילות כניגוד עניינים בין מה שמועדף למען תועלת הציבור לבין מה שמועדף למען תועלתה של פייסבוק", סיפרה הווגן בריאיון. "פייסבוק שוב ושוב העדיפה את האינטרסים שלה והעדיפה את הרווחים הכספיים שלה".

מרק צוקרברג ופרנסיס הווגן
מארק צוקרברג ופרנסיס הווגן | צילום: GettyImages / תוכנית ''60 דקות''

בתחקיר שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" במספר חלקים נחשף כיצד החברה הייתה מודעת להשלכות השליליות שהיא גורמת למשתמשיה, ומצד שני נכשלת במאבק בתופעה. כך למשל, באחת השקופיות ממצגת שהוצגה בשנת 2019 בנושא "ההשפעות של אינסטגרם על בני נוער", נכתב: "אנחנו מחמירים את בעיות דימוי הגוף בקרב בני נוער", כך לפי הוול סטריט ג'ורנל. עוד נכתב באותה המצגת כי "בני נוער מאשימים את אינסטגרם בגרימת חרדה ודיכאון".

הווגן טענה בריאיון הלילה כי המסמכים שהדליפה מוכיחה שפייסבוק משקרת לציבור כשהיא טוענת שבוצעו מהלכים משמעותיים לצמצום שיח השנאה ברשת החברתית וכן מאבק ב"פייק ניוז". "הגרסה הנוכחית של פייסבוק קורעת לגזרים את החברה האנושית וגורמת לאלימות אתנית ברחבי העולם", היא האשימה.