|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מי יממן את המטרו? מתגבר החשש שהנטל יושת על המדינה

המועצה הלאומית לכלכלה: "השקעה במטרו איננה בשמנת של מדינת ישראל - 62% מהתוצר העסקי של ישראל הוא במטרופולין ת"א שמייצר הרבה מהכנסות המיסים של ישראל"
10/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ח"כ יוליה מלינובסקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי המשיכה (יום א', 10.10.21) לדון בפרק מימון המטרו ופיתוחו מחוק ההסדרים. בפתח הדיון, התייחסה יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי למסגרת הדיון העוסקת במימון המיזם: "אנחנו לא ועדה תכנונית - לא מתעסקים לא בתוואי, לא בתחנות ולא בהיבטים הטכניים של המטרו. עדיין מתנהל הליך של התנגדויות ואל לנו להביא להתערבות בעייתית בשיקול הדעת של גורמי מקצוע. עם זאת, ברור שלנו יש אחריות ציבורית ויש לנו רגישות לנושאים שעולים על סדר יום בבחינה ציבורית דוגמת בית החולים לוינשטיין [הכוונה לנגישות לבית החולים, ע.י.]".

יו"ר הוועדה ביקשה לצרף לדיון את מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, הד"ר חגי אמיר, שאמר כי "אנחנו בית החולים הגדול והמוביל ביותר בנושא שיקום הקולט חולים מכל חלקי הארץ וכן המטפלים הם גם מאזורים מרוחקים. כאשר ראינו את תוכניות תחנות המטרו, למדנו שיש קו שעובר בסמוך לבית החולים, ובמתווה שאינו ברור פונה למקום אחר כך שיש תחנה רק במרחק של ק"מ. כל המשפחות והמטופלים מגיעים הנה בתחבורה ציבורית. אחרי שכבר עושים את כל המטרו, לא הגיוני שלא יהיה תחנה במסוך לבית החולים. זהו משאב לאומי".

מלינובסקי הגיבה: "הדברים נוגעים ללב ואיננו מתייחסים בזלזול חלילה. אין לנו ידע תכנוני ומקצועי וביקשנו מרשויות התכנון לשים לב לכך. לאחר אישור התקציב, נקיים ישיבה עם רשויות התכנון כדי ללמוד על תוואי המסלול ואז נדע להתייחס לכל הנושא".

במהלך הדיון עד כה, עלו הערות לגבי השיטות לחלק מימון פרויקט המטרו ע"י חישוב מס ההשבחה שיבוא כתוצאה מהמטרו לפרויקטים והקרקעות. כמו-כן, מנכ"ל עיריית ת"א מנחם לייבה דרש במהלך הדיון להכניס בסעיף המעניק את הסמכות לשרי הפנים והאוצר לקבוע את הסכומים שיעבירו הרשויות לאוצר המדינה, גם את המקור התקציבי של העיריות. יו"ר הוועדה אמרה כי כבר שמעה על בקשות מעין אלו, אך לא תוכנס בחוק המטרו כל אפשרות לעליית הארנונה.

יו"ר הוועדה דרשה מנציגי האוצר לתת התייחסות רצינית להערתו של מנכ"ל קהלת, מיכאל שראל, בסעיף 27 ב' שכל ההכנסות הנוספות "ימומנו מאוצר המדינה" - לדבריו של שראל, "ההתעקשות להשאיר את זה בניסוח הקיים תעלה למדינה עלות גבוהה מאוד של עשרות מיליארדי שקל. הסיבה לכך היא כי כל מיזם קידום המטרו מתבסס על גישה שאגף התקציבים באוצר החליט שזה בכדאיות גבוהה. הייתה דעת מומחים רבים שראו את הדוח וסברה כי התרחישים לא נכונים. לפי זה לא נכון שנחליט אם הניתוח נכון או לא, וגם לא אגף התקציבים באוצר. צריך שיהיה גורם פרטי שישים כסף ואפילו באחוזים בודדים. ברגע שהוא יסכן את כספו ועלול להפסיד, כך יש ביטחון שזה ודאי כדאי".
תועלות כלכליות מהמטרו / מצגת
תועלות כלכליות מהמטרו הצגה לוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים (12 עמ')
התייחסות פרטנית להצעת המחליטים של חוק ההסדרים - פרק ג' (חוק המטרו) התייחסות רשויות המטרו / מכתב פניה
סוגיית תביעות לירידת ערך שיוגשו לוועדות המקומיות מכח סעיף 197 לחוק התכנון והבניה על תכנית המטרו– חוק המטרו לא דן כלל בסוגיה זו ונשען על המצב הקיים לפיו החלטת הות"ל קבעה כי מדובר בתכנית דרך ולפיכך הועדות המקומיות יישאו במימון של 30% ממה שיפסק בתביעות אלו. מדובר בחשיפה שהרשויות המקומיות לא מסוגלות לעמד בה. הן בטיפול המשפטי והשמאי באלפי התביעות שיוגשו ובוודאי לא בהיקף הפיצויים הבלתי ידוע שיהיו חשופות לו (4 עמ')

המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ הציגה בוועדה מצגת המפרטת את התועלות הכלכליות שיהיו מהמטרו. על-פי הנתונים שהוכנו במחקר מקיף, המטרו יביא להגדלת הניידות והנגישות של אוכלוסייה שאינה יכולה לרכוש רכב פרטי, הורדת עלויות ההגעה לעבודה והגדלת התעסוקה, יצירת מקומות עבודה חדשים, הגדלת היצע הדיור, כדאיות להתחדשות עירונית וכן קפיצת מדרגה ביכולות ההנדסיות המקומיות. מתוך הנתונים עולה כי שיעור האוכלוסייה הסוציואקונומי עם נגישות למקומות עבודה יכפיל את עצמו.

איתמר מילרד, כלכלן בכיר במועצה שהציג את הדברים, אמר כי "גוש-דן הוא בין המטרופולינים היחידות בעולם ללא מערכת הסעת מטרו, והתועלת מהמטרו לשנה אחת היא 33.7 מיליארד שקל, מה שיאפשר ליצור יותר תעסוקה. נוטים לומר כי יש פה השקעה במרכז תל אביב. חשוב לומר: השקעה במטרו איננה בשמנת של מדינת ישראל - 62% מהתוצר העסקי של ישראל הוא במטרופולין ת"א והיא מייצרת את הכנסות המיסים של ישראל שמביאות לתעסוקה וכו'".

תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  10/10/2021
עידן יוסף
+פטור מתשלום על חנייה - רק באזורי מגורים
13:07 11/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה על ביטול מתן חנייה חינם בכל העיר לתושבים: אף ראש עיר לא רוצה להיות האיש הרע שיעשה את זה בעצמו - אבל זה מידתי וסביר  ▪  ראשי רשויות יקבלו שנה וחצי כדי לבצע חלוקה לאזורים  ▪  עדיין לא ברור על מי בדיוק יחול החוק
[צילום: סופי גורדון/פלאש 90]
+תקופת הגשת התביעות בגין נזק עקיף בשומר החומות תוארך
12:52 11/10/21  |  עידן יוסף
לדרישת חברי ועדת הכספים - תקופת הגשת התביעות בגין נזק עקיף שנגרם במבצע שומר החומות, תוארך עד לסוף השנה. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר הודיע במהלך דיון הוועדה על ההחלטה, שהתקבלה לבקשת חברי הכנסת נירה שפק וינון אזולאי בדיון הישיבה ביום חמישי האחרון.

מועד ההגשה היה אמור להסתיים בעוד שלושה ימים, אך לאור פניות שונות מהציבור אל חברי הכנסת, הועלתה הבקשה לדחייה כאמור.
+הדברים שמגרסת שטרן לא תשכיח
12:11 11/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר אלעזר שטרן כופה את עצמו ואת דעותיו על אחרים בכוח הזרוע. לצורך דורסנותו הוא אינו בוחל בפגיעה במשפחתו שלו ובמסורת ישראל. הוא עשה זאת בהינתקות וממשיך את גסות הרוח עד היום
(שטרן. פרסונה נון-גרטה [צילום: מן הטלוויזיה])
+"אי-גביית מס נטפליקס לא הופכת אותו למס חדש"
00:39 11/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים קיימה דיון ראשון בחוק לעניין חובות תשלום מע"מ ביבוא שירותים דיגיטליים - "מס נטפליקס"  ▪  חברי כנסת ביקשו לפטור אוניברסיטאות ומוסדות רפואיים בניגוד לעמדת רשות המיסים
 ▪  חשש שההליך יבריח חברות קטנות המספקות שירותים
נציגי רשות המיסים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מסעדות בשטח פתוח הוחרגו ממגבלת אדם ל-7 מ"ר
00:17 11/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
באזור הישיבה בשטח פתוח במסעדות יידרש מרחק של 1.5 מ' בין שולחן לשולחן  ▪  ועדת החוקה אישרה הארכת השימוש בהסכמון לאכיפת בידודים לשבועיים במקום ארבעה תוך דרישה להצגת נתונים מסודרת והסברה לציבור  ▪  שיעור ההסכמה לאיכון ההסכמון עומד רק על 10%; 37% בלבד מבצעים PCR בין היום החמישי לעשירי לקיצור הבידוד בחזרה מחו"ל  ▪  עד ל-19.10 יוכלו העובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי להציג "תעודת קורונה" במקום התו הירוק החדש
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ח"כ כלפון: נתניהו צידד בפעולה אלימה ועליו להתנצל
22:16 10/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+"להחזיר את החינוך למערכת החינוך"
20:21 10/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת החינוך הציגה בפני ועדת הכספים את תקציב משרדה לשנים 2022-2021  ▪  בשנים 2022-2018 גדל תקציב משרד החינוך המקורי נטו בכ-20.2%, מסכום כולל של כ-56.2 מיליארד ש"ח ב-2018, ל-67.5 מיליארד ש"ח ב-2022  ▪  השרה: "אי אפשר שזה יהיה רק רדיפה, ההישגיות חשובה אבל צריך לתת גם דגש לערכים ומורשת"
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי יממן את המטרו? מתגבר החשש שהנטל יושת על המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ח"כ יום טוב חי כלפון (ימינה) קורא ליושב-ראש הליכוד, בנימין נתניהו, להתנצל בפני יוסי אזרחי, ראש מטה ימינה בחריש - לאחר שהתברר בבית המשפט שהוא זה שהוטרד ע״י פעילת ליכוד, שגם ביימה שבר שלא היה. לדברי כלפון, "נתניהו צידד פומבית בפעילה האלימה הזו ותקף את פעיל ימינה, שהוא הקורבן בסיפור. לאור בירור העובדות ופסיקת בית המשפט, על נתניהו לחזור בו".
10/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (יום א', 10.10.21), דיון בנושא הצגת תקציב משרד החינוך לשנות הכספים 2022-2021 - בהשתתפות שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון.
10/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה לקריאה שנייה ושלישית את סעיף 29 מתוך הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית. בכך למעשה דחתה ועדת החינוך את השלמת החלתו של יום חינוך ארוך בארבע שנות לימוד, והשלמת החלתו תיעשה - אם בכלל - עד שנת תשפ"ז. מאז שנחקק החוק, לפני 24 שנים, מעולם לא תוקצב יום חינוך ארוך באופן מלא.
10/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים סיימה (יום ה', 7.10.21) את דיונה השני בנושא אגרת הגודש בגוש-דן. מול הטענה כי המיסוי יפגע דווקא בתושבי הפריפריה המגיעים לגוש-דן שהעלו חברי כנסת במהלך הדיונים על חוק מס הגודש בגוש-דן, הציגו במשרד האוצר נתונים לגבי האוכלוסייה הצפויה לשלם את האגרה ומהיכן היא מגיעה.
09/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
עוד יום של דיונים ברפורמת הכשרות של השר מתן כהנא הסתיים השבוע (יום ה', 9.10.21) בשעות הערב המאוחרות. יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, ח"כ יוליה מלינובסקי, הפסיקה את הקראת הסעיפים של פרק כ' 'ייעול מערך הכשרות' מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית, תוך ביקורת על נציגי משרדי הממשלה שלא עמדו בסיכומים להגיע מוכנים להערות הוועדה. "משרדי הממשלה חייבים להיות יותר מסודרים ומוכנים. הרפורמה הזו חשובה ליהדות ולכלכלה. עליכם לתת יותר תשובות מעמיקות. המצב הזה לא יכול להימשך. אנא עשו עבודה כמו שצריך וקחו בחשבון את כל ההערות ועימדו בסיכומים", הורתה.
09/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il