י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקח אקדח ובתוכו כדור אחד

שומר הראש של הנשיא טוען: יש לי תיעוד שגנב מיליונים

אחרי שהנשיא הכחיש את הדיווחים אודותיו, שומר ראשו שופך אור על החשדות שנחקרות בימים אלה על ידי משרדו של המפקח הכללי בארה"ב. המאבטח טוען כי ברשותו תיעודים שמוכיחים כי הנשיא לקח עמו מזוודות של מזומנים בעת שנמלט במפתיע. הוא מבטיח לפרסמם בעתיד. הנשיא מספר כי ברשותו רק אקדח וכדור אחד

שומר הראש של הנשיא טוען: יש לי תיעוד שגנב מיליונים
מזוודת דולרים צילום: פיקסביי

נשיא אפגניסטן לשעבר, אשרף גאני, ששני ילדיו מתגוררים בבתים בשווי מיליון דולר כל אחד בארצות הברית, הכחיש כי ברח מאפגניסטן עם ארבע מכוניות, מסוק ו-169 מיליון דולרים, אך שומר ראשו לשעבר אומר כי "הפוליטיקאי הפחדן, שקרן".

פירז אתא שריפי, היה אחראי על אבטחתו השוטפת של הנשיא אשרף גאני. לטענתו הוא לא רק ראה שקי מזומן ענקיים מהבנק המרכזי של אפגניסטן מועברים לשליטת גאני, אלא גם תיעוד של המעשה. שריפי, שנותר מאחור באפגניסטן וכעת נרדף על ידי הטאליבן, סיפר בראיון ל'דיילי מייל' ממחבואו על היום האחרון לנשיאותו של גאני.

"חיכיתי לנשיא כרגיל, אבל אז קיבלתי טלפון שבמקום להגיע למשרד הביטחון, הנשיא עזב לשדה התעופה. גם שר הביטחון ברח. כך גם הבוס שלי. כך גם כל המשפחה הקרובה והפמליה של גאני". בהמשך חשף שריף מידע הרסני בנוגע לגאני וגניבת המיליונים לכאורה. "יש לי הקלטה מהארמון (מצלמות אבטחה) שמראה שאדם בבנק האפגני הביא הרבה כסף לגאני לפני שעזב", סיפר שריפי. "מאות מיליונים, אולי מיליארדי דולרים. היו הרבה תיקים גדולים והם היו כבדים. זה לא היה אורז, הכסף הזה אמור היה להיות להמרת מטבעות, בכל יום חמישי הובאו דולרים לשם כך במקום זאת, הכסף נלקח על ידי הנשיא". לדברי שומר הראש, "גאני ידע בסופו של דבר מה יקרה. אז הוא לקח את כל הכסף ונמלט".

שריפי הוסיף: "מעולם לא חשבתי שגאני יעשה זאת. אבל יש לי את הראיות לכך, אני אפרסם אותן כשאני אהיה במקום בטוח, הנשיא מעולם לא אמר לנו שהוא נוסע, הם פשוט ברחו והשאירו אותי מאחור", טען.

הנשיא לשעבר, המתגורר כיום באיחוד האמירויות הערביות, טען כי עזב את קאבול הבירה כדי למנוע שפיכות דמים. "אין לי 300 כלי נשק כפי שטוענים הטאליבן, אבל יש לי אקדח וכדור אחד", אמר שריפי בראיון. "אם הטאליבן יבואו לכאן, אני אהרוג את עצמי. אם הם יתפסו אותי, הם יהרגו אותי בכל מקרה".

בסוף השבוע שעבר הודיע המפקח הכללי של ארצות הברית כי פתח בחקירה נגד נשיא אפגניסטן הנמלט בחשד כי לקח עמו עשרות מיליוני דולרים בעת שנמלט ממדינתו מאימת הטאליבן.

שומר ראש אשרף גאני אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד