"חריש עמוק": המבצע שנועד לפגוע בכיסם של ארגוני הפשע הערביים

המפכ"ל הנחה לצאת למבצע מיוחד כשיחידות מיוחדות יבצעו פעולות ממוקדות מדי שבוע בחברה הערבית לצד רשויות המס שיאתרו ויחלטו את הונם של ארגוני הפשעה: "למנוע הפעלה אוטומטית של שב"כ"

זמן צפייה: 03:11

לאחר שגורמים במערכת אכיפת החוק בירכו תחילה על שיתוף שב"כ במיגור הפשיעה בחברה הערבית, גורם בכיר במשטרה אמר הערב (ראשון) לחדשות 13 כי דווקא "המשטרה צריכה להתנגד להפעלה אוטומטית של השב"כ באירועים פליליים במגזר".

עוד הוסיף לומר הבכיר: "השב"כ לא יכול להתמודד עם כמות אירועים עצומה כמו שיש לנו היום, כי אז תיווצר שחיקה הרתעתית ומבצעית שעלולה לפגוע ביכולות השב"כ למנוע אירועים ביטחוניים רגילים". כמו כן, אמר הבכיר כי "המשטרה היא זו שצריכה חיזוק מבחינת תקציבים, כוח אדם ובמיוחד בטכנולוגיות, כאשר מעורבות שב"כ עלולה לפגוע גם במטרה זו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מרגישים לכודים בתוך הבית": ילדי אום אל-פחם מפחדים להירצח

"חריש עמוק": המבצע שנועד לפגוע בכיסם של ארגוני הפשע הערביים

מסתמן: גני הילדים יצטרפו למתווה הכיתה הירוקה בשבוע הבא

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה הנחה היום לכוחות שבפיקודו לצאת למבצע "חריש עמוק", כאשר מטרת המשטרה היא לבצע מדי שבוע פעולה ממוקדת הן של יחידות מיוחדות והן של רשויות המס, זאת על מנת לאתר ולחלט את הונם של ארגוני הפשיעה.

בנוסף, המשטרה השקיע 15 מיליון שקלים לצורך התחמשות בכלי נשק לפיזור הפגנות, זאת כאחד הלקחים שהופקו אחרי מבצע "שומר החומות", כאשר אז אזלה למשטרה התחמושת. בין הציוד שנקנה: כדורי ספוג, רימוני הלם ואמצעים נוספים.