המשטרה תפעל להחזיר לארץ את סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין: שבוע לאחר שהמשטרה דרשה מסוכן הדוגמניות שי אביטל לשוב לישראל ולהיחקר - גורם במשטרה מעריך הערב (ראשון) שככל הנראה שאין בכוונתו של אביטל לחזור לארץ - ומבהיר כי אם אביטל לא יחזור מרצונו, המשטרה תפעיל אמצעים כדי לעשות זאת ולעצור אותו. 

בעקבות פרסום דבר זימונו לחקירה לפני שבוע, הגיעו למשטרה כמה פניות נוספות של נשים והן נבחנות כעת - זאת לאחר שהוגשו נגד אביטל 26 תלונות של נשים בטענה שביצע בהן עבירות מין, ביניהן גם קטינות שהיה הסוכן שלהן בעבר. פרקליטיו של אביטל אף ניסו לנהל מו"מ עם המשטרה שעיקרו לאפשר לו להגיע קודם לביתו ואז להתייצב לחקירה. במשטרה הדגישו שההצעה נדחתה על הסף - ושהכוונה היא לעצור אותו מיד עם נחיתתו.  

נגד אביטל הוגשו 26 תלונות - בהן גם על אונס. על חלק מהתלונות חלה התיישנות, אך הן ישמשו במידת הצורך להוכחת דפוס הפעולה שלו. אביטל עזב את ישראל לטורקיה זמן קצר לאחר שהתפרסמו בציבור ההאשמות נגדו. זמן קצר לאחר שעזב את הארץ, אביטל עבר בדיקת פוליגרף מטעמו שתוצאותיה לא נמסרו. מקורביו טוענים שיש בידיו מסמכים וראיות שסותרים אחד לאחד את ההאשמות נגדו.

עורכי דינו של שי אביטל, עו"ד ששי גז ועו"ד שרון נהרי, מסרו בזמנו ל-N12: "שי אביטל לא ברח מהארץ ולא התכוון לברוח מהארץ, אין לו מה להסתיר ואין לו מה להסתתר. ברגע שהוא יקבל את הזימון מהמשטרה הוא מוכן להתייצב למסור את גרסתו ולהוכיח את חפותו". 

"הוא הפך אותי לשפחה שלו, הוא אמר לי שאני צריכה להוכיח את עצמי" 

במשך יותר משני עשורים שי אביטל נחשב לאחד האנשים החזקים בתעשיית הבידור המקומית. סוכן הדוגמניות הכריזמטי בן ה-43, שהיה מוקף בין היתר באבק הכוכבים של אסתי גינזבורג, נטע אלחמיסטר וקורל סימנוביץ', ניצל לכאורה את כוחו באופן שיטתי כדי לפגוע בצעירות שחלומן היה להתפרסם.

המתלוננת לין פאר, אם חד-הורית, התראיינה בתוכנית "חשיפה" עם חיים אתגר וסיפרה בפנים גלויות על האירוע הקשה שחוותה בתחילת שנות העשרים לחייה. "פגשתי את אביטל במועדון בתל אביב", היא סיפרה ."הוא ניגש אליי ואמר לי - 'את נראית מהמם ואני רואה בך עתיד'. חשבתי, איך זה קורה לי? זה שי אביטל, כל הדוגמניות המהממות אצלו. האמנתי שהוא הולך להיות הסוכן שלי. אחרי שבוע הוא התקשר ואמר שאני צריכה לעשות אודישנים ושישלח לי מונית".

עדויות חמורות נחשפו כנגד הסוכן שי אביטל (צילום: באדיבות ספורט 1)
שי אביטל מתעמת עם חיים אתגר, מתוך התוכנית "חשיפה" | צילום: באדיבות ספורט 1

"הוא אמר לי - 'תעמדי עם הברכיים על הספה', הוריד את הריצ'רץ' והתקרב אליי - הבנתי שאין דרך חזרה", היא משחזרת בקושי רב. "הוא הפך אותי לשפחה שלו, הייתי עושה כל מה שהוא אומר. הוא היה גורם לי לשכב איתו שעות. אם הייתי אומרת לו שאני עייפה או רוצה לנוח ולהפסיק, הוא היה אומר לי - 'מה את חושבת שאת עושה? את צריכה להוכיח את עצמך'. לא הייתה לי דעה".