י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צעד תקדימי

היוזמה של השר לריסון כוחה של פייסבוק

שר התקשורת הנדל מקדם בימים אלו מהלך תקדימי לריסון כוחה של ענקית הטכנולוגיה פייסבוק. הנדל מכנס צוות מומחים שייבחן האם ניתן להטיל אחריות על תכנים בעייתים על החברה עצמה

היוזמה של השר לריסון כוחה של פייסבוק
פייסבוק צילום: pixsabay

תקלת הענק שהתרחשה בשבוע שעבר בחברת פייסבוק והובילה לנפילת אפליקציות מרכזיות, בהן אפליקציית המסרים הפופולרית וואטסאפ, העלתה לפני השטח את האיום שמגיע מענקית הטכנולוגיה גם בתכנים שהיא מקדמת וגם בתלות הרבה של המשתמשים במוצריה. הערב (ראשןם) מפרסם עמית סגל ב'חדשות 12' כי שר התקשורת יועז הנדל מקדם בימים אלו מהלך תקדימי שיוביל לריסון כוחה של פייסבוק בישראל.

לפי הפרסום, בימים אלו עמלים צוות מומחים למצוא נוסחה לפיה פייסבוק תהיה אחראית באופן ישיר על פוסטים ותכנים בעיתיים שעולים בפלטפורמה שלה.

בין חברי הצוות שיבחנו את הנושא: הסופר מיכה גודמן שפרסם ספר בנושא רק לאחרונה, פרופ' קרין נהון ונוספים. הצוות יוסמך לבדוק אפשרות לחייב את פייסבוק בשקיפות בכל הנוגע למדיניות צנזור והחסימה שלה. היום, אם מישהו נחסם - אין לו דרך לדעת מה הסיבה לכך, או למי לפנות.

אך הנושא המרכזי הוא הנושא המשפטי. בעוד כלי תקשורת ממוסד ניתן לתבוע על פרסום דיבה או הסתה, פייסבוק והפלטפורמות הדומות היו חסינות מכך עד היום, ואם המצב המשפטי ישתנה, ייתכן וישראל תהיה החלוצה בתחום שמעסיק את העולם כולו.

יועז הנדל פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד