מבצע משותף של משטרות ישראל ודובאי הוביל ללכידת הישראלי החשוד בהברחת סמים

לפי גורמים באיחוד האמירויות, הישראלי שנעצר הוא חליל אבו חמיס דסוקי, תושב לוד • במהלך הלכידה, שזכתה לכינוי "מבצע עקרב", נתפס חצי טון של סם מסוג קוקאין • החוק באיחוד האמירויות מאפשר עונש מוות לסוחרי סמים, אך כעת מתחזקת ההערכה כי העצור ירצה עונש מאסר ויוסגר לישראל

החשוד הישראלי לצד הסמים שנתפסו על ידי משטרת דובאי

באיחדו האמירויות דיווח והיום כי מידע שהגיע ממשטרת ישראל הוא זה שסייע ללכוד אזרח ישראלי החשוד בסחר בסמים ומעל חצי טון של סם מסוג קוקאין, באחד ממבצעי האכיפה הגדולים במדינה המפרצית בשנים האחרונות.

כמו כן, גורמים במדינה מסרו ל"ישראל היום" כי העצור הוא חליל אבו חמיס דסוקי, תושב לוד ובעל עבר פלילי, בשנו תהשלושים לחייו. הוא נעצר כשברכב השטח שבבעלותו נמצאה כמות גדולה של סם מסוג קוקאין. הגורמים מסרו כי נתנו לעצור לשוחח עם משפחתו והוא מסר להם שהוא בסדר ומתנהגים אליו יפה. עוד אמר כי הוא רגוע ובטוח שהכל יגמר בקרוב ובשלום. 

החוק באיחוד האמירויות מאפשר גזר דין מוות לסוחרי סמים, במיוחד עבור כאלו שנתפסו עם כמויות גדולות של סם. עם זאת, חשוב לציין כי עד כה לא הוצא איש להורג במדינה על עבירה של סחר בסמים ועיקר הענשיה למבריחי סמים הסתכמה בעשרות שנים במעצר. 

כלי תקשורת בעולם הערבי העריכו כי התביעה באיחוד האמירויות תדרוש עונש של עשרים שנים מאחורי סורג ובריח, אך בשלב זה, במיוחד לאור גודלה החריג של הלכידה, בלתי אפשרי לשלול כי התביעה תדרוש עונש מוות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר