Skip to content

קנצלרית גרמניה: נהיה מחויבים לביטחון ישראל גם בעתיד

בעת דבריה בישיבת הממשלה אמרה מרקל: "לפעמים יש חילוקי דעות בינינו כמו למשל בעניין הפלסטיני. זו טעות לבסס את היחסים רק על זיכרון השואה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיבל היום (ראשון), את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, במלון המלך דוד, בירושלים. מרקל נחתה אמש לביקור בן יומיים בישראל, שמוגדר כ"ביקור עבודה" – אך יעמוד בסימן פרידה של מנהיגת גרמניה מישראל. מרקל השתתפה הבוקר בישיבת ממשלה חגיגית. בדבריה בעת הישיבה הדגשה הקנצלרית כי "נהיה מחויבים לביטחון ישראל גם בעתיד", אך הוסיפה כי "לפעמים יש חילוקי דעות בינינו כמו למשל בעניין הפלסטיני. זו טעות לבסס את היחסים רק על זיכרון השואה". שר החוץ יאיר לפיד התייחס בפתח דבריו בישיבה וסיפר למרקל:  "אני נכדו של מי שנספה בתא הגזים במחנה ריכוז מאוטהאוזן. ילד בן 13 שישב במרתף ולא הצליח להבין למה האומה של גתה רוצה להרוג אותו. אני נושא איתי את הזיכרונות שלהם, אבל הילדים שלי יישאו איתם את הרגע הזה – אבא שלהם היה כשקנצלרית גרמניה התארחה בישיבת הממשלה של ישראל החופשית".

ראש הממשלה וקנצלרית גרמניה ביד ושם (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ


צילום: תקשורת לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את מרקל ומר כי "אנחנו מעריכים את החברות המתמשכת עמך ואת מחויבותך לישראל. מערכת היחסים בין גרמניה לישראל הייתה חזקה, אבל בתקופתך הפכה לחזקה מאי פעם. היא הפכה מעוד ברית לחברות אמיתית הודות למנהיגותך. אנחנו מצפים לחזק את זה אפילו יותר – בעסקים, במדע, בחינוך, בבריאות וכמובן בביטחון. לפעמים מנהיג עושה הבדל משמעותי, ואני חושב שמנהיגותך סללה את הדרך למחויבות מתמשכת של גרמניה לביטחון ישראל, ואנחנו מעריכים את זה מאוד. אנחנו בהחלט זוכרים את ההיסטוריה, ומביטים באופטימיות לעתיד טוב יותר. הממשלה בראשותי תמשיך את מערכת היחסים המתמשכת. הממשלה החדשה שלנו גם מביאה רוח חדשה של רצון טוב. זו הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה של ישראל. יש לנו ימין ושמאל, יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים, וזה עובד, אנחנו מסתדרים יחד די טוב. זו גם הממשלה הנשית ביותר בהיסטוריה של ישראל, עם שמונה שרות, ואני חושב שזו אחת הסיבות שזה עובד טוב."
לאחר מכן בקרה הקנצלרית ביד ושם.  בעת הביקור אמר בנט כי "השואה אינה סיבת קיומה של מדינת ישראל. החיבור של העם היהודי לארצו לא החל באושוויץ. אבל אושוויץ, אחינו ואחיותנו שאבדו שם, מחזקים בנו את הנחישות לא להיות עוד לעולם עם חסר מגן, רחוק ממולדתו".  מרקל אמרה כי "הפשעים נגד העם היהודי שמתועדים פה הם תזכורת חוזרת ונשנית על האחריות שאנו הגרמנים נושאים וכאזהרה". היא הוסיפה: "יהודים מצאו בית מחדש בגרמניה אחרי הפשעים נגד האנושות שבוצעו בה בשואה. זו הבעת אמון גדולה במיוחד, שאנחנו חייבים לה. האמון הזה מביא אותנו לעמוד בנחישות נגד אנטישמיות, שנאה ואלימות בכל יום מחדש. זוהי המחויבות של כל ממשל פדרלי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן