7 מלונות חדשים בים המלח

רמ"י ומשרד התיירות מפרסמים מכרז להקמת 1,675 יחידות אירוח במתחם עין בוקק וחמי זוהר

ים המלח. מרכז תיירות ברמה עולמית, צילום: אורטל צבר

מלונות בסגנון המלדיביים: אחרי תקופת יובש וחשש מבולענים, 7 בתי מלון חדשים יוצאים לדרך בים המלח. רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות מפרסמים מכרז להקמת 1,675 יחידות אירוח במתחם עין בוקק וחמי זוהר בים המלח. שניים מהמלונות יוקמו על המים ואחד מהם אף כולל אטרקציה תיירותית בסגנון המלדיביים.

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-3,963 דונם בדרום מזרח ים המלח. היא עוסקת בשדרוג מתחם התיירות הקיים, הרחבתו ופיתוחו כמתחם ייחודי בקנה מידה בינלאומי, במטרה למצות את הפוטנציאל התיירותי של האזור.

עוד כוללת התוכנית מגורים, מסחר ונופש בהיקף של כ-35 דונם, מסחר ומשרדים בהיקף של כ-3 דונם, מסחר ותיירות בהיקף של כ-32 דונם, דרכים בשטח של כ-445 דונם, שטחים פתוחים בהיקף של כ-2,321 דונם, תיירות ומבני ציבור בהיקף של כ-20 דונם ותיירות ונופש בהיקף של כ-989 דונם.

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "שיווק המתחמים צפוי לחזק את אזור ים המלח, המהווה מרכז תיירותי חשוב ומיוחד ברמה הארצית והעולמית, המשמש גם כאזור מרפא ייחודי, ולענות על הדרישה ההולכת וגדלה לאתרי נופש ותיירות, בהתאם לקצב הגידול באוכלוסייה ולתיירות הנכנסת.

התכנון כולל שטחי תיירות, מלונאות ונופש לצד אטרקציות, מסחר, משרדים. כל זאת לצד שטחים פתוחים רחבי ידיים לחיזוק הבסיס הכלכלי והתעסוקתי לתושבי האזור והסביבה וחיזוק התשתיות התומכות, כולל דרכים וחניה".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "שיווק המגרשים הינו שלב נוסף בפיתוח התיירותי שמוביל המשרד בשנים האחרונות באזור ים המלח ומצטרף לקידום פיתוח המותג הדרומי בנגב. המטרה היא להפוך את הנגב למותג תיירותי בינלאומי מוביל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר