רייזל קאלאגו, נערה בת 16 מהפיליפינים, התראיינה לאחרונה לערוץ היוטיוב המרתק truly וחשפה באומץ את הקושי שלה לחיות עם פרוגריה, תסמונת גנטית נדירה הגורמת לה להיראות כבת 50.

אלו הלוקים בתסמונת סובלים מהזדקנות מואצת של הגוף, כאשר רוב החולים אינם שורדים מעבר לגיל ההתבגרות. קאלאגו עדיין לא מאוחנת באופן רשמי כסובלת מהתסמונת, אך הרופאים שבדקו אותה מאמינים שבזה מדובר.

היא הבחינה לראשונה במצבה החריג בדצמבר 2019, אז החלו להיראות סימני קפלים של עור הפנים שלה שגרמו לה למראה מבוגר יותר. "הייתי בשוק, שאלתי את עצמי למה הפנים שלי נראות כך. לא שמתי כלום על הפנים שלי, שום דבר. איך זה קרה לפנים שלי? למה אני נראית זקנה?", היא סיפרה בעצב.

משפחתה של קאלאגו לקחה אותה לפגוש מומחים וכאשר אלה הניחו שמדובר בפרוגריה הם החליטו לבצע בדיקות מעבדה ולשלוח אותן לארה"ב לאבחון רשמי של התסמונת. "הם אמרו שזה יקח חודש לקבל את התוצאות, לצערי כרגע אנחנו עדיין מחכים לשמוע מהם".

בסביבתה של קאלאגו, השכנים התחילו גם כן לתהות על מצבה ופנו לאמה בשאלות על מראה פניה וגופה, שהשתנו במהירות. בעקבות כך, קאלאגו איבדה את בטחונה במראה החיצוני והחלה לנסות להסתיר את עצמה בבגדים גדולים. נקודת המפנה שלה קרתה לאחר שהופיעה בטלוויזיה המקומית וחשפה את מצבה. היא זכתה לתגובות חיוביות ומחזקות והחליטה להפסיק לשקוע ברחמים עצמיים ולהתמקד בלהגשים את החלומות שלה.

"זה היה אז שהביטחון העצמי שלי קיבל דחיפה. אני מתרכזת בלימודים שלי כרגע, כדי שיום אחד אהפוך לשפית טובה", אומרת קאלאגו. "איך שאני לא נראית, אני מקבלת את זה עכשיו. בתקווה, אהווה השראה עבור אנשים אחרים ועבור אלו הלוקים בתסמונת כמוני".