י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתיחות בערוץ החדשות

אבישי בן חיים נגד אמנון לוי: "מחרים אותי"

הפרשן אבישי בן חיים חשף היום בטוויטר כי הוא מוחרם מתוכניתו של אמנון לוי המשודרת בערוץ בו הוא עובד, רק בגלל דעותיו בעד נתניהו. "'הפנקס האדום' חוזר – סעיף השתקת עיתונאים"

אבישי בן חיים נגד אמנון לוי: "מחרים אותי"
אמנון לוי ואבישי בן חיים צילום: צילום מסך

פרשן 'חדשות 13' אבישי בן חיים חשף היום (ראשון) בציוץ בחשבון הטוויטר שלו מתיחות בתוך חברת החדשות בה הוא עובד, וטען כי הוא מוחרם מהתוכנית של עמיתו לערוץ אמנון לוי בגלל דעותיו בנוגע לנתניהו. 

"'הפנקס האדום' חוזר – סעיף השתקת עיתונאים", פתח בן חיים את הציוץ בדרמטיות וכתב, "אני האחרון שיכול להלין על במה, אבל זה סיפור חשוב להבנת המתרחש בישראל היום. כאן חושף בן חיים אינטריגות ממסדרונות 'ערוץ 13': "אפילו אצלנו, יש תכנית אחת (אמנון לוי) שמחרימה בגלוי ובגלל דעות כתב אחד מחברת החדשות. רק אחד, את הכתב היחיד שמייצג את הציבור העצום התומך בנתניהו (אותי)", כותב בן חיים.

כהרגלו של בן חיים, הוא מרכך את הביקורת: "אין לי חלילה טענות על אמנון לוי ולא ביקורת עליו. יש לי מספיק במות. אבל זה עדיין סיפור חשוב להבנת אווירת הרדיפה הכוללת, שזכות הציבור לדעת וחובתי להזכיר: בשל הבעת דעה, יש חרם רשמי של תכנית בערוץ מרכזי על הכתב היחיד במערכת שמבטא את עמדת הגרעין הקשה של ישראל השנייה התומך בנתניהו".

בהמשך, בן חיים הוסיף עקיצה מהולה בהתנצלות: "אני מבקש לחזור ולהדגיש: אין לי שום תלונה ושום ביקורת על אמנון לוי. הקדשתי זמן אינסופי בחיי כדי ללמוד על הדיכוי, זמן מספיק כדי להבין איך הדיכוי דוחף דווקא מזרחי כמוהו לסיטואציה שבה הוא מרגיש צורך "להצטיין" יותר מכולם בהדרת מזרחים".

אמנון לוי הגיב בציוץ משלו לדברי בן חיים, ועקץ אותו כי אינו 'עיתונאי' ולכן הוא לא מוזמן לתוכניתו: "אבישי זה מה שאתה אמרת על עצמך בהארץ: 'אני לא מכנה את עצמי עיתונאי. אני חולה על עיתונות. אני חושב שזה מקצוע רומנטי, מקסים, אבל אני חושב שאני עושה משהו הרבה יותר גדול מעיתונאי. אני נעלב כשאומרים לי עיתונאי'. אני מסכים איתך. אני מראיין בתוכניתי רק כתבים של חברת החדשות".

אמנון לוי ד''ר אבישי בן חיים ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד