י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא ייכנס לכלא

נאצי בן 100 שעומד למשפט: "אני סבא טוב"

שומר לשעבר במחנה הריכוז זקסנהאוזן בגרמניה שעומד כעת למשפט, טען בביהמ"ש כי הוא "לא ידע דבר" על אלפי הרציחות שאירעו במחנה הריכוז. הוא מואשם בסיוע להרג של יותר מ-3,500 אסירים

נאצי בן 100 שעומד למשפט: "אני סבא טוב"
מחנה ריכוז צילום: pixabay

ג'וסף ס' בן ה-100 גרמני שעומד למשפט על חלקו ברצח יהודים בתקופת השואה במסגרת תפקידו כשומר במחנה ריכוז, אמר ביום שישי האחרון בבית המשפט במזרח גרמניה כי הוא אינו אשם בסיוע לרצח 3,518 אסירים במחנה הריכוז זקסנהאוזן מצפון לברלין בין השנים 1942 ל-1945. "אני חף מפשע", הצהיר הנאשם ואמר כי "אינו יודע דבר" על מה שקרה שם.

הוא מואשם כי סייע ביודעין להוצאה להורג על ידי כיתת יורים שבויי מלחמה סובייטים בשנת 1942, ורצח אסירים באמצעות גז רעיל ציקלון ב' כולל רצח יהודים רבים.

צוות ההגנה שלו לא חלק על כך שהוא היה שומר במחנה, אך עדותו התמקדה בחייו האישיים. ג'וסף ס' תיאר את עצמו כבעל אוהב, אב וסבא חביב. אם יורשע הוא לא ייכנס מאחורי סורג ובריח בגלל גילו המתקדם.

נאצי בן 100 עומד למשפט בגין חלקו ברצח אלפים

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שומר לשעבר במחנה ריכוז זקסנהאוזן, נאצי בן 100, עומד בימים אלו למשפט בגרמניה. השומר מואשם בשותפות לרצח של יותר מ-3,500 מקרים.

התובעים בגרמניה בודקים כעת האשמות אפשריות נגד 17 בני אדם בגין תפקידם בפשעים כנאצים. אף אחד מהם אינו מתחת לגיל 95. והשבוע, בית משפט אזורי בעיר נוירופין שבצפון גרמניה, מעמיד לדין שומר מחנה ריכוז לשעבר בן 100. התובעים מאשימים את האיש בשותפות "ביודעין ובכוונה" ברצח 3,518 אסירים במחנה זקסנהאוזן שליד ברלין בין השנים 1942-1945.

האיש מואשם בסיוע לירי והריגה של שבויי מלחמה סובייטים, כמו גם ברצח אסירים, רצח של יהודים באמצעות גז, התביעה טוענת כי אסירים הובלו אל מותם באמצעות "אכיפה ושמירה של תנאים לא אנושיים".

בסך הכל היו שם יותר מ-200,000 איש. עשרות אלפים נורו, מתו מגז או נספו במהלך ניסויים מדעיים מחרידים, או פשוט כתוצאה מהתנאים המחרידים ששררו במחנה. בסוף אפריל 1945, כאשר כבר התאספו כוחות הצבא האדום ממש מחוץ למחנה, הוציאו הנאצים את 30,000 האסירים לצעדות המוות שגרמו לאלפי הרוגים נוספים.

מבדיקה רפואית עולה כי האיש שהמשפט שלו התחיל ביום חמישי יכול לקחת חלק בדיונים עד שעתיים או שעתיים וחצי בכל יום. המשפט אמור להימשך 22 ימים בכללותו. הוקצה חדר מנוחה מיוחד עבור הנאשם.

פושע נאצי העמדה לדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד