לאחר ארבע שנים: משקה הקולה של שופרסל יורד מהמדפים

החברה הודיעה כי תפסיק לשווק את המוצר מטעם המותג הפרטי שלה, אשר נוצר כדי להכריז מלחמה על קוקה קולה • כרגע עדיין קיים מלאי מצומצם בסניפים ובאתר • שופרסל: "הביקוש למוצר הלך ופחת"

עובד של שופרסל אונליין (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

הקולה של שופרסל יורדת מהמדפים: שופרסל מפסיקה לשווק את משקה הקולה של המותג הפרטי שלה, אחרי יותר מארבע שנים. המשקה הושק בזמנו בקול תרועה רמה, ונוצר במטרה להכריז מלחמה על קוקה קולה.

בסניפים ובאתר עדיין קיים מלאי מצומצם של המוצר, אך בקרוב המוצרים לא יוצעו באף סניף.

בעת ההשקה, נשמעו טענות על הדמיון שבין העיצוב של הבקבוק במותג הפרטי, לזה של קוקה-קולה, המשווק על ידי החברה המרכזית למשקאות. הצבעים אדום ולבן היו זהים, וצבע הפקק גם כן. בעת ההשקה הבקבוקים של שופרסל תפסו חלק משמעותי במדף, וקיבלו את שטח המדף הטוב ביותר. לצורך מהלך זה, יצרה החברה שיתוף פעולה עם תאגיד דיידו, והמוצרים יוצרו בטורקיה.

לשופרסל קיים מותג פרטי חזק מאוד, אשר מציע אלפי מוצרים. המותג פתח חזית מול יצרניות גדולות כמו תנובה ואסם, עם מגוון מוצרי חלב בין היתר. ב-2020 היווה המותג של שופרסל נתח שוק של 25.6%. בזמנו ההשקה הייתה אחד הכלים למשא ומתן מול החברה המרכזית למשקאות.

עם זאת, בתחום של משקה זה לשופרסל היה אתגר רב להתמודד עם שחקן כל-כך חזק בתחום, כמו קוקה קולה. מדובר במותג חזק, אשר הצרכנים רגילים אליו ואוהבים את הטעם שלו. דוגמה נוספת למוצר שכשל בתחומם, הוא תחום תחליפי החלב לתינוקות ששופרסל השקיעה בו רבות, ונאלצה להוריד אותו מן המדפים. זאת מאחר ומדובר במוצר עם נאמנות מוצר גבוהה, ועם רגישות מיוחדת מצד ההורים לתינוקות.

שופרסל נכנסה לתחום זה בזמן שהחברה המרכזית המשווקת את מותגי קוקה קולה החזיקה ב-90% מהמכירות של קטגוריה זו. זאת על אף שבקטגוריה פועלים גם מותגים בינלאומיים חזקים כמו פפסי ואר סי קולה.

בשבוע הראשון של השקת המשקה, המשקה תפס 28% מהמכירות של משקאות הקולה ברשת שופרסל, משום שהצרכנים התלהבו ורצו להתנסות במוצר. עם זאת, עם הזמן חלה ירידה במכירות. ב-2018 הודיעה חברת סטורנקסט, המספקת נתוני אמת מהקופות של רשתות המזון לקהל לקוחותיה, כי לא תוכל להמשיך לספק להם נתונים לגבי המותגים הפרטיים של רשתות המזון. לכן, לא קיימים נתונים על אחוז המכירות של המשקה של המותג הפרטי לאחר מכן. יש לציין, כי יצרנים שניסו להתחרות במותג קוקה קולה הפופולרי, לא הצליחו לעשות זאת. 

לפני כשש שנים חברת יפאורה הורידה מהמדפים את שוופס 22, משקה קולה מופחת סוכר בתוספת סטיביה. גם שופרסל השיקה בעבר משקה קולה מבית הרשת, כשהשיקה אחרי המחאה החברתית סדרת מוצרים מוזלת שנקראה "הקו הלבן".

משופרסל נמסר בתגובה: "המותג הפרטי שופרסל מונה כ-6,500 מוצרים במגוון רחב של קטגוריות, ומהווה אלטרנטיבה צרכנית איכותית במחירים אטרקטיביים. שופרסל בוחנת מעת לעת את מגוון מוצריה, בהתאם לצרכי הלקוחות. עם השנים, שיעור הביקוש למוצר הלך ופחת, ולכן הוחלט להמשיך להשקיע בפיתוח מוצרים חדשניים אחרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר