י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אלה החברות שיפסידו

מכה לתאגידי הענק: 136 מדינות חתמו בעד המאבק נגדם

ה-OECD הגיע לפריצת דרך בנושא מס החברות הגלובלי: 136 מדינות חתמו על מסמך היסטורי שאמור להבטיח שתאגידי הענק ישלמו שיעור הוגן יותר של מס. המטרה: ענקיות גלובליות לא יוכלו להימנע מתשלומי מס על ידי רישום החברה במדינות שבהן המס נמוך במיוחד, כמו שקורה כיום

מכה לתאגידי הענק: 136 מדינות חתמו בעד המאבק נגדם
אילוסטרציה צילום: pixabay

המאבק נגד תאגידי הענק: 136 מדינות חתמו על מסמך היסטורי שאמור להבטיח שתאגידי הענק ישלמו שיעור הוגן יותר של מס. המדינות הסכימו לאכוף מס מינימלי לתאגידים בגובה של 15%, ולהבטיח מערכת גבייה הוגנת יותר, במקום שבו הרווחים נרשמים.

מדובר במהלך שמתבשל כבר מספר חודשים, ומי שדחפה אותו במיוחד היא שרת האוצר של ממשל ביידן בארה"ב, ג'נט ילן, כשהמטרה המרכזית היא להבטיח שענקיות גלובליות, כמו גוגל ופייסבוק וכדו', שמרוויחות מיליארדים בזכות מיליוני המשתמשים ברחבי העולם - לא יוכלו להימנע מתשלומי מס על ידי רישום החברה במדינות שבהן המס נמוך במיוחד, כמו שקורה כיום.

לטענת ארגון ה-OECD, שמוביל את הדיונים בסוגיה הזו כבר שנים ללא הצלחה, ההסכם החדש יוכל להניב 150 מיליארד דולר במיסים מידי שנה, מה שיסייע למדינות להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה.

עוד נמסר כי מטרת ההסכם אינה למנוע לחלוטין תחרות במיסוי בין מדינות, אלא רק להגביל אותה ולהביא לאיזונה.

יצוין כי ההסכם נוגע אך ורק לתאגידי ענק שההכנסות שלהם ברחבי העולם עולות על 20 מיליארד יורו וששולי הרווח שלהם הינם יותר מ-10%.

החברות שצפויות להיפגע מהחוק יותר מכול יהיו ענקיות הטכנולוגיה, אמזון, פייסבוק, גוגל ועוד, שעומדות בתנאים הללו ומשלמות כיום מיסים נמוכים עד אפסיים.

מס תאגידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד