שבועיים לאחר מעצרו של מיכאל טנסקי, ראש המאפיה הרוסית בישראל, שנעצר בסוף חודש ספטמבר באשדוד, כעת מתבררים פרטים חדשים על הדרך בה פעל ארגונו. על פי מידע שהגיע לידי mako, ארגונו של טנסקי פיתח בחודשים האחרונים כלי נשק קטלניים בהם על פי החשד השתמשו חברי הארגון כדי להילחם ביריביהם, חברי מאפיה הגיאורגית בעיר.

"מדובר בכלי נשק קטלניים שחברי הארגון אילתרו בחודשים האחרונים והשתמשו בהם במהלך המלחמה מול חברי המאפיה הגיאורגית, כמו גם נגד בכירים בארגונו של בני שלמה. מדובר בכלי נשק שלא היו מביישים ארגון פשע גם ברמה בינלאומית", מספר קצין משטרה בכיר ביחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש.

אותם כלי נשק קטלניים שנתפסו אצל חברי המאפיה רוסית הם פנסים ועטים שהוסבו לאקדחים קטלניים שלתוכם ניתן להחדיר עד שלושה כדורי אקדח, והירי בהם נעשה מטווחים קצרים כך שהתוצאה היא לרוב מוות או פציעה קשה. ממידע שהגיע ל-mako מתברר שמחירו של פנס-אקדח מאולתר נע בין 1,500 ל-2,000 שקלים, ומחירו של עט-אקדח מאולתר הוא כ-1,500 שקלים בממוצע.

אותם כלי נשק מאולתרים נחשפו בעקבות פעילותו של הסוכן הסמוי, ניקיטה, מי שהיה עד לא מזמן חייל בכיר בתוך ארגונו של טנסקי, חצה את הקווים, והוביל להפללתו של הבוס ושל עוד 16 חיילים נוספים שפעלו בשליחותו. בעקבות פעילותו של הסוכן, בלשי ימ"ר לכיש פשטו על ביתו של אחד מחייליו של טנסקי ומצאו את כלי הנשק כשבתוכם כדורים דרוכים ומוכנים לירי.

פנס אקדח (צילום: משטרת ישראל)
כלי נשק מדויק וקטלני. פנס האקדח שנתפס | צילום: משטרת ישראל
פנס אקדח (צילום: משטרת ישראל)
שווי של בין 1,500 ל-2,000 שקלים | צילום: משטרת ישראל

"כלי הנשק נמצאו בתוך ארון הבגדים של אחד החיילים שעבדו עבור טנסקי", מציין קצין בכיר ומוסיף שניקיטה הצליח גם לרכוש שלושה אקדחים מחייליו הבכירים של טנסקי, עבורם שילם כ-60 אלף שקלים, ואף ותיעד את העסקאות במצלמה זעירה שהותקנה על גופו.

בשתי הפרשות הללו הגישה הפרקליטות במחוז הדרום ארבעה כתבי אישום נגד חייליו של טנסקי, וכתב האישום נגדו צפוי להיות מוגש בשבועיים הקרובים, והוא יכלול עבירות חמורות ביותר, ביניהן ככל הנראה סחיטה באיומים, חטיפה, כליאה וניסיונות רצח. "רק בעוד שבועיים הפרקליטות תחליט סופית איזה אישומים יכלול כתב האישום נגד טנסקי, אבל הראיות נגדו מוצקות מאוד", מסביר קצין משטרה.