בעקבות הגניבה באמצעות ביט: החברה לא תאפשר לפתוח שני חשבונות על אותו כרטיס

במהלך סוף השבוע התברר ללקוח ביט שהוא חויב באלפי שקלים מבלי שהשתמש באפליקציה • הגניבה התאפשרה "בזכות" היכולת לפתוח שני חשבונות ביט על אותו כרטיס אשראי • החברה סגרה את האופציה והחזירה את הכסף למשתמש

במהלך סוף השבוע קיבל גיל (השם המלא שמור במערכת), שמשתמש באפליקציית ביט - הודעה לקונית מחברת ביט, בה נאמר לו שמישהו באותו רגע נרשם לביט עם הפרטים המזהים שלו, וצורפה המלצה ליצור קשר עם שירות הלקוחות מכיוון שזה לא תקין.

ההודעה שקיבל גיל לפני הסופ"ש, צילום: מתוך פייסבוק

ההודעה הגיעה לפני כניסת סוף השבוע ולגיל לא הייתה אפשרות ליצור קשר עם שירות הלקוחות שלא היה זמין באותו זמן, לכן חשב להמתין לתחילת השבוע. אבל לא חלף זמן רב לפני שגיל קיבל התראה על שני חיובים רצופים של 3,200 שקלים (גבול ההעברה שהיה לו ככל הנראה) מבלי שהשתמש באפליקציה כלל.

החיובים כפי שהופיעו בסופ"ש, צילום: מתוך פייסבוק

הסיפור התפרסם בפייסבוק וכמה שעות לאחר מכן, המידע הגיע גם לחברת ביט - כאשר המנכ"ל עצמו טיפל בנושא גם בפנייה אל הלקוח הכעוס, גם בפנייה אל ציבור הלקוחות של החברה כשאמר: "מדובר באפליקציה שעומד מאחוריה בנק, ואף אחד לא פרץ אליה ואין גישה לפרטי המשתמשים. כשמזינים כרטיס אשראי באפליקציה, אנו בודקים התאמה בין תעודת הזהות של המשתמש לבין כרטיס האשראי ומודיעים למשתמש אם נעשה שימוש בפרטי הזיהוי שלו. כל מקרה של הונאה, מטופל על ידינו לשביעות רצון הלקוחות, וכך יהיה תמיד".

מביט נמסר לישראל היום: "לא נעשתה כל פריצה לאפליקציית ביט, אלא מדובר בשימוש לרעה בפרטי כרטיס אשראי ות.ז גנובים. אפליקציית ביט, מבית בנק הפועלים, פועלת כל הזמן בנחישות על מנת לשמור על ביטחון הלקוחות וכספם והיא עומדת בסטנדרטים הכי גבוהים של אבטחה. היא לא נפרצה וכמובן שאין לאף אחד גישה לפרטי המשתמשים בה. בעת פתיחת חשבון חדש בביט, האפליקציה מבצעת מספר בדיקות אבטחה, כולל בדיקת התאמה בין כרטיס האשראי לת.ז ובמקרה של חשבון ביט נוסף ללקוח קיים, גם מעדכנת מיידית את בעלי החשבון וחוסמת את האפשרות לעבוד בחשבון החדש.

בכל מקרה, אנו מטפלים מיידית בכל תלונה של לקוח עד לשביעות רצונו המלאה. בכל שאלה או חשש, אנו ממליצים לפנות אלינו בטלפון *6428 או בעמוד הפייסבוק שלנו ובכל מקרה שבים ומפצירים בלקוחותינו לא למסור את כרטיס האשראי לאף אחד ובעת אירוע של גניבת הכרטיס לעדכן מיידית את מוקד חברת כרטיסי האשראי. אנו חוזרים ומדגישים כי כל לקוח יטופל לשביעות רצונו המלאה".

בעקבות המקרה, וככל הנראה עוד מקרים בודדים בהם זה כבר קרה - חסמו בביט החל מסוף השבוע את האפשרות לפתוח שני חשבונות ביט המבוססים על אותו כרטיס אשראי. ההערכה בחברת ביט היא שפרטי כרטיס האשראי של הלקוח נגנבו ובאמצעותם נפתח עוד חשבון ביט על שמו עם אותו כרטיס אשראי - מה שאפשר את הפירצה הזו, שכאמור נחסמה מעתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר