חליל אבו חמיס דסוקי (31), תושב לוד ועבריין מוכר למשטרה, הוא הישראלי שנעצר בשבוע שעבר בדובאי בניסיון להבריח 60 ק"ג קוקאין לישראל. על פי החשד, דסוקי נהג להבריח קוקאין מדובאי לישראל באמצעות מכולות של אוניות שיצאו במקור מברזיל, קולומביה, גואטמלה ופרגוואי.

"אנחנו מזהים בחודשים האחרונים מגמה הולכת וגדלה של עבריינים ממרכז הארץ, בעיקר מלוד ורמלה, שנוסעים לדובאי ומשמשים כבלדרים וסוחרי סמים בשיטות מאוד מתוחכמות", מגלה קצין משטרה המעורה היטב בפרטי הפרשה. "עבור אותם עבריינים דובאי הפכה לאימפריה להברחת קוקאין ממקומות שונים בעולם לתוך שטח ישראל. מחיר הקוקאין עלה בעשרות אחוזים בשנה האחרונה, והביקוש אליו בישראל גדל, כך שמבחינתם מדובר בעסק משתלם לרכוש קוקאין בדרום אמריקה במחירים זולים יחסית (3,000 עד 5,000 דולר לק"ג) ולמכור אותו בישראל סביב ה-450 אלף שקלים לק"ג".

ממידע שהגיע ל-mako מתברר כי בחודשים האחרונים עשרות עברייני סמים ממרכז הארץ הקימו אימפריית קוקאין בדובאי, וחלקם גם היו מעורבים פיזית בהברחות סמים, בזמן שאחרים העסיקו בלדרים מטעמם שמצליחים נכון לעכשיו להבריח ארצה כמויות גדולות של הסם הלבן. "כל הברחה כזו מדובאי לישראל תכלול בין חמישה ל-20 ק"ג. הבלדרים מקבלים עבור כל הברחה כ-10,000 דולרים, כולל שהייה של חמישה ימים בבית מלון מפואר ובילוי עם נערות ליווי על חשבון המזמין, כלומר סוחר סמים", מספר עבריין ממרכז הארץ. "בגלל הקושי להבריח סמים מדרום אמריקה, אליה הטיסות בעייתיות היום בגלל הקורונה, הברחות הקוקאין נעשות דרך דובאי והגבול הארוך עם ירדן".

אבו חמיס דסוקי (צילום: מתוך פייסבוק)
אבו חמיס דסוקי | צילום: מתוך פייסבוק

וכך, בעקבות ריבוי ההברחות והתבססות העבריינים הישראלים במדינה, בשבועות באחרונים התהדק מאוד שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל למשטרת דובאי, ונציג משטרת ישראל מונה על מנת לפעול בשגרירות ישראל במדינת המפרץ, בזמן שקציני משטרה בכירים בארץ מעבירים מידע על עבריינים ישראלים לקצינים בדובאי זאת כדי לסייע במעצרם.

בעקבות אותו שיתוף הפעולה, שכאמור התהדק בשבועות האחרונים, נעצר דסוקי ביום חמישי האחרון שהגיע לדובאי ביום שלישי שעבר. על פי החשד, יומיים לאחר הגעתו למדינה, הוא יצר קשר עם עבריינים ישראליים השוהים בדובאי ואלה העבירו לו עשרות ק"ג של קוקאין אותם היה אמור להבריח ארצה.

משטרת ישראל, שעקבה אחרי דסוקי מרגע שיצא מישראל, העבירה את המידע עליו למשטרה המקומית שביצעה את מעצרו. על פי מידע שהגיע לידי mako, חלק מהסמים נמצאו במכונית מסחרית שלצידה הצטלם דסוקי כמה ימים לפני כן, ואילו שאר הסמים הושארו בבית המלון היוקרתי בו התארח. "אני מרגיש טוב ואין לי הרבה מה לומר. מתייחסים אליי כאן יפה ובכבוד", סיפר העבריין העצור לקרוביו.

בסוף השבוע, יממה לאחר מעצרו, שכרו לו בני משפחתו בישראל עורכי דין מקומיים שביקרו אותו אתמול בתאו ואמורים לייצגו בדיון שעתיד להתקיים היום (ראשון) בשעות הבוקר. "אני באמת לא יודע הרבה על מה שקרה ואני ניזון מכלי התקשורת. היום בערב נהיה הרבה יותר חכמים", מסביר עו"ד אורי בן נתן המייצג את העבריין בארץ ומסייע למשפחתו.