למה חזרתי ל"חוק וסדר" עשר שנים אחרי שעזבתי את הסדרה

כריסטופר מלוני כיכב ב"חוק וסדר: מדור מיוחד" במשך 12 עונות ואז עזב במפתיע • השמועות דיברו על סכסוך בינו לבין הכוכבת שלצדו • עכשיו הוא חוזר לסדרת ספין אוף חדשה שנוצרה במיוחד עבורו, "חוק וסדר: פשע מאורגן", ומספר מה בדיוק קרה שם

כריסטופר מלוני ב"חוק וסדר: פשע מאורגן" , צילום: באדיבות yes

עשר שנים אחרי שעזב את תאגיד סדרות הטלוויזיה הפופולרי "חוק וסדר", כריסטופר מלוני חוזר בתור בלש המשטרה הקשוח אליוט סטייבלר בסדרת ספין־אוף חדשה שנוצרה במיוחד עבורו - "חוק וסדר: פשע מאורגן".

בסדרה (הזמינה לצפייה כעת ב־HOT וב־yes), שב סטייבלר למשטרת ניו יורק, עשר שנים אחרי שפרש וקיבל מינוי כאיש קשר ברומא של רשויות החוק. הקאמבק של הבלש התחיל בעונה הקודמת של "חוק וסדר: מדור מיוחד", שבה נהרגה רעייתו על ידי מאפיונרים, וכעת הוא נחוש להביא את רוצחיה לדין, ומצטרף למחלק הנאבק בפשע המאורגן. במהלך הפרקים מנסה הבלש לשקם את חייו, וניצב בראש כוח משימה חדש שנועד לרדוף ולמגר את ארגוני הפשע המאורגן הפועלים בניו יורק. בסדרה מככבים גם מרישקה הרגיטאי כבלשית אוליביה בנסון ("ER"), דילן מקדרמוט ("אימה אמריקאית") ודניאל מונה טרויט ("השריף").

"פשע מאורגן" היא סדרת בת שישית בתאגיד "חוק וסדר", שיצא לדרך ב־1990 עם הסדרה המקורית שרצה במשך 20 עונות עד 2010. בשבוע שעבר הודיעה רשת NBC על ההחלטה המפתיעה להשיב אותה למסך לעונה ה־21, יותר מעשור לאחר שירדה. זאת במקביל להצלחה של "חוק וסדר: מדור מיוחד" שהחלה את עונתה ה־23. לתאגיד כולו אחראי יוצר הטלוויזיה המוערך דיק וולף, שבשנה שעברה חתם על עסקת טאלנט ענקית המוערכת בקרוב למיליארד דולרים עם תאגיד יוניברסל־NBC, לטובת פיתוח תכנים חדשים והרחבת שני מותגי הטלוויזיה המצליחים שלו, "חוק וסדר" ו"שיקגו". ב־CBS משודרת "FBI" שיצר, שכבר זכתה לשתי סדרות ספין אוף.

גולת הכותרת הפעם, כאמור, היא שובו של מלוני בן ה־60, אחד הגיבורים האהובים מהסדרות של וולף. מלוני, שהחל כפועל בניין ומאבטח במועדונים לפני שעבר למשחק, זכה לפריצה כשגילם את האסיר כריס קלר ב"אוז" מבית HBO. בהמשך לוהק ל"חוק וסדר" בתור סטייבלר, תפקיד שעליו היה מועמד לאמי ב־2006. בעשור האחרון שיחק בסדרות כמו "סיפורה של שפחה", "פוזה" ו"ויפ", וכעת חזר לתפקיד המזוהה עמו מכל. במהלך קידום הסדרה הוגדר על ידי המגזינים בארה"ב כסמל מין.

"אני מגלם את הדמות לסירוגין זמן כה רב עד שבעצם התבגרתי יחד איתה", סיפר מלוני בראיון לקידום הסדרה, "ככל שהשנים עוברות, אתה עובר שיעורים בחיים, שאותם אתה מביא לדמות שאתה משחק וצועד עמה יד ביד במסע הנהדר שנוצר. מאז שעזבתי את 'מדור מיוחד' לא הבטתי לאחור, היו לי 12 שנים מצוינות בסדרה שברובן נהניתי, אבל הייתי מוכן להמשיך הלאה לתפקידים ואתגרים חדשים, ורציתי לטייל בעולם".

"ב-20 אחוז מהזמן לא הסתדרנו". מרישקה הרגיטאי ב"חוק וסדר: מדור מיוחד", צילום: באדיבות yes

בשעתו, העזיבה של מלוני אחרי 12 עונות היתה פתאומית, והשמועות שהתרוצצו דיברו על משא ומתן כושל לחידוש החוזה ועל יריבות עם הרגיטאי שמובילה את הסדרה. "מההתחלה הבנו שלשנינו אישיות דומיננטית. ב־80 אחוזים מהזמן הצלחנו לרקוד יחד, אבל ב־20 האחוזים האחרים לא הסתדרנו", הוא הודה, "בבסיס אנחנו מבינים זה את זה. יש הערכה וכבוד, לא חיבלנו זה בדרכו של זה, צמחנו כבני אדם, התבגרנו והפכנו להורים. היום היא אדם חיובי שאני נהנה להיות לצידו, נאמנה, מכילה וחרוצה, ועומדת בראש הסדרה כבר 23 שנים. היא ראויה להצדעה".

ובאשר למשאלתם ארוכת השנים של המעריצים לגבי היום שבו סטייבלר ובנסון יהפכו לזוג רומנטי, ענה מלוני: "יש ביניהם מערכת יחסים מורכבת, וכזאת שמעתה תצריך שיתוף פעולה בשתי סדרות שונות - אבל התקווה קיימת, ומרישקה ואני יכולים להתאים את עצמנו לכל תרחיש שייבחר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר