י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המשטרה חוקרת

אנטישמיות בגרמניה: חייל ישראלי לשעבר הותקף בגז פלפל

משטרת גרמניה חוקרת מקרה אנטישמי שבו הותקף צעיר יוצא צה"ל בלב ברלין, לאחר שלבש סוודר ועליו הסמל הצה"לי. למשטרה וכן לקורבן שרוסס בגז פלפל לא ידוע אם מדובר בתוקף בודד או בכמה

אנטישמיות בגרמניה: חייל ישראלי לשעבר הותקף בגז פלפל
התזת גז מדמיע צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מספר אנטישמים תקפו חייל ישראלי לשעבר בגז פלפל בברלין בירת גרמניה. כך מדווחת התקשורת הגרמנית. על פי הודעת המשטרה, התקיפה התרחשה בליל שבת כשהמותקף היהודי בן ה-29 לבש סוודר ועליו סמל צה"ל.

דובר המשטרה מסר כי האיש נשאל על אמונתו הדתית על ידי זר ואז "מישהו ריסס גז פלפל בפניו כך שהוא לא ראה כמעט כלום ודחף אותו לקרקע". הקורבן קיבל סיוע בחנות סמוכה והזעיק את המשטרה. חובשים שהוזעקו גם הם טיפלו בגבר ושטפו את עיניו.

על פי הדיווח, הצעיר בן ה-29 לא הצליח לקבוע אם מדובר בתוקף בודד או בכמה אנשים. התוקף או התוקפים נמלטו, המשטרה חוקרת את התקיפה ממניעים פוליטיים.

נציב האנטישמיות בברלין, סמואל זלצבורן אמר בתגובה: "בשבועות האחרונים אנו חווים אקלים חברתי שבו האנטישמיות חוזרת שוב ושוב ומוכחשת, באקלים כזה, פושעים אנטישמיים אלימים הרגישו מעודדים להמשיך במעשים אנטישמיים כמו ביום שישי, צריך להבין את הקשר הזה, מי שממעיט באנטישמיות, מחזק בין אם בכוונה ובין אם לא, באקלים של שנאה, שנאה אנטישמית ליהודים ולישראל".

אווה בקר, פוליטיקאי גרמני המכהן כנשיא ידידי אוניברסיטת תל אביב בגרמניה, ונשיא החברה הגרמנית-ישראלית וסגן יו"ר החברה הגרמנית-ישראלית בפרנקפורט, אמר כי מדובר ב"נתיב מסוכן שמוביל ממגן דוד במלון לייפציג, לסמל של צבא ההגנה הישראלי בברלין, כל מי שמתעסק במעשים אנטישמיים על ידי סמלים יהודיים של מדינת ישראל ומוסדותיה אין לו מקום בחברה שלנו". הוא התייחס למקרה שבו הזמר היהודי גיל עופרים שענד תליון מגן דוד, לא קיבל שירות במלון בלייפציג.

עוד אמר: "התקרית מראה כמה אנטישמיות הקשורה לישראל מרעילה את האקלים החברתי", הוא קרא לבחון מקרוב את האנטישמיות הקשורה לישראל. "כאמצעי מניעה, יש לתת לילדים ולצעירים מידע אובייקטיבי על ישראל בבית הספר".

גז פלפל אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד