מדובר באחת הפרשות ההזויות והמוזרות שהיו בישראל בשנים האחרונות. משה שובל, תושב חיפה בן 69, מואשם בבית המשפט המחוזי בעיר שלפני כחודש חטף פקידת בנק, הכניס אותה לתוך חניון תת-קרקעי, פקד עליה להתפשט, צילם אותה בעירום שם סביב גופה חגורת נפץ דמה. המטרה: הפקידה תיכנס לבנק ולשדוד שלושה מיליון שקל ותהעביר אליו את הכסף.

הפקידה סיפרה ששובל עקב אחריה בדרכה לעבודה, עצר את רכבו וטען שהוא קצין ביטחון של בנק מזרחי טפחות ושהוא רוצה לתחקר אותה בנוגע למעילה בבנק. לדבריה, הוא ביקש מבן זוגה שלא להיכנס למכונית ולהמתין עד לסיום החקירה.

לדבריה, שובל כיסה את עיניה במסכת פנים כך שהיא לא ידעה לאן היה נוסעת. שובל נכנס לחניון, הכניס את הפקידה לתוך מחסן, שלף שוקר חשמלי שבו איים לפגוע בה, תקף אותה באכזריות רבה ואיים עלי שלא תעז לברוח, לאחר מכן הוא הורה לה להתפשט וצילם אותה.

"הרגשתי שאני הולכת למות. שאני הולכת להיות גופה. תלשתי שערות במחסן. פיזרתי על הרצפה (החוקרים אכן מצאו שערות במחסן) כדי שיאתרו אותי אם יקרה לי משהו", שחזרה בעדותה במשטרת מרחב כרמל.

מתברר שהפקידה הייתה בין עובדי הבנק הבודדים שהחזיקו בידיהם מפתח לכספת הבנק והעובדים דאגו כשלא הגיעה בזמן לעבודה. גם בני משפחתה דיווחו למשטרה על היעדרותה.

"בשלב מסוים הוא לקח חגורת נפץ ולא ידעתי שהיא דמה, נתן לי מספר טלפון נייד ודרש שהמנהל ייתן לי שלושה מיליון שקל אם לא אפוצץ את הבנק", שחזרה העובדת בפני חוקרי המשטרה.

כשהפקידה נכנסה לבנק שובל התקשר למנהל ואמר לו בנימה מאיימת: "תסתכל על העובדת שלך יש עליה מטען, תיתן לה את הכסף".

המנהל שהבין שלא מדובר במטען אלא באיום סרק ניגש לעובדת הסיר מעליה את החגורה, הזעיק את המשטרה ודאג להרגיע אותה.

החוקרים שתשאלו את העובדת האמינו לגרסתה שהיא בעצם הקורבן ועצרו את שובל. שובל, שמר בשתי החקירות שלו על זכות השתיקה. רק בחקירה השלישית שאת תוכנה אנחנו חושפים כאן לראשונה הוא מספר את גרסתו להשתלשלות האירועים.

"אני מכיר את הפקידה מהבנק תקופה ארוכה. כל חודש אני מושך מהבנק את הקצבה שלי כדי לשלם שכר דירה. אני אדם חולה שמקבל טיפולים", סיפר שובל לחוקרים, "היא זו שנותנת לי את הכסף מהחשבון שלי. יש לנו היכרות מוקדמת. היא זו שיזמה את כל הסיפור. ואני נסחפתי אחריה".

לדבריו, באותו היום הוא פגש אותה במקרה ברחוב והיא ביקשה ממנו לסייע לו לשדוד כסף מהבנק.

"היא אפילו נתנה לי כמה מאות שקלים והבטיחה לתת לי יותר כסף כשהתכנית תצליח", ציין שובל, "היא סיפרה לי על החבר שלה ועל החיים שלה והסכימה שאסיע אותה לחניון במגדל הנביאים. לא חטפתי אותה בכלל. הכול היה מרצונה החופשי. היא התפשטה, ביקשה שאצלם אותה ואשלח לחבר שלה את התמונות".

לטענתו, הפקידה היא זו שהגתה את הרעיון שלה חגורת הנפץ כדי להפחיד את מנהל הבנק ולקחת את הכסף במהירות מהכספת שלה יש גישה אליה. תלישת השיער במחסן נועדה לביים את העובדה שלכאורה היא הוכתה על ידו.

"היא הדריכה אותי מה לעשות והסכמתי כמו טיפש. היא סיפרה כל מיני דברים אישיים על החיים שלה. אני אומר שוב אין לי קשר לכלום. לא יזמתי כלום הכול היא תכננה לפרטי פרטים", טען שובל.

בעימות שהיה ביניהם בחדר החקירות כאשר הפקידה הטיחה בו שהוא זה שחטף אותה והתעללה בה, השיב שובל בקור רוח: "את שקרנית. תגידי את האמת. לא נגעתי בך בכלל. תפסיקי לשקר".

למרות זאת, החוקרים האמינו לגרסתה של הפקידה ודחו על הסף את טענותיו. סנגורו של שובל עו"ד בוריס שרמן המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית טען כי מרשו מכחיש מכל וכל כל קשר להאשמות נגדו.

שובל דרש מבית המשפט לשחררו למעצר בית עקב מצבו הרפואי הקשה אבל נקבע כי עליו להציג מסמכים וחוות דעת רפואיות בטרם תתקבל החלטה של השופט בבקשה.