י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע מבצע המוסד

דיווח סעודי: תיעוד הבית בו הוחזק הנווט רון ארד לאחר שנפל בשבי

ברקע מבצע המוסד להבאת פרטים חדשים על גורלו של הנווט השבוי, בסעודיה מתפרסם תיעוד של בית בדרום לבנון בו שהה לטענתם רון ארד במשך שנתיים מנפילתו בשבי

דיווח סעודי: תיעוד הבית בו הוחזק הנווט רון ארד לאחר שנפל בשבי
גבול לבנון//אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ערוץ החדשות הסעודי אל-חדת' טען אמש (שישי) כי גילה את הבית במזרח לבנון בו הוחזק נווט חיל האוויר הישראלי רון ארד שנפל בשבי לפני 35 שנה. לפי התיעוד, הבית ממוקם בכפר א-נבי שית שבמזרח לבנון, ועל פי הדיווחים, ארד הוחזק שם עד מאי 1988.

הבית שייך לאנשיו של המחבל הלבנוני מוסטפא דיראני. בשנת 1994 הוא נחטף לישראל על ידי סיירת מטכ"ל במסגרת מבצע לאיתורו של רון ארד. הוא שוחרר בעסקת חילופי שבויים בשנת 2004.

בעוד מספר ימים ימלאו 35 שנים לנפילתו בשבי של הנווט רון ארד. ב-16 באוקטובר 1986 יצא מטוס פנטום של חיל האוויר למשימת תקיפת מחבלים בלבנון, בעקבות תקלה שנבעה מהשלכת חימוש, התפוצצה תחמושת בקרבת המטוס, דבר שאילץ את ארד, והטייס שלצידו ישי אבירם, לנטוש את המטוס בשטח לבנון.

מסוק קוברה שהוזעק לחלץ את הנוטשים, הצליח בקושי רב לחלץ את הטייס ישי אבירם שנתלה על מגלשי המסוק וכך חולץ. ארד, שנשאר על הקרקע ולא הצליח להימלט, נלכד על ידי הארגון השיעי הלבנוני "אמל" שהחזיקו בארד במשך שנתיים מ-1986 ועד 1988 אז נעלם.

הדיווחים האחרונים מצטרפים לדבריו של ראש הממשלה בפתח מושב החורף של הכנסת, אז חשף ראש הממשלה נפתלי בנט כי לוחמי המוסד יצאו בשבועות האחרונים למבצע מיוחד בניסיון לאתר מידע חדש על גורלו של הנווט הישראלי שנפל בשבי, רון ארד.

"בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד", חשף ראש הממשלה. "זה היה מבצע מורכב, רחב ממדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע".

לדברי רה"מ, "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי- וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים".

עוד ציין בנט: "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הביטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל:

"עם אשר לא יחשה, שאת בניו לא יפקיר לזר", ציטט בנט וציין כי "זה מסוג הדברים שנראים משונים, אולי קצת מוגזמים, למי שמתבונן על מדינת ישראל מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

רון ארד סעודיה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד