מתי יש לבצע בדיקת PCR כיתתית ומי פטור מבידוד: המדריך להורים

מתווה הכיתה הירוקה שאושר פוטר מבידוד כ-400 אלף תלמידים בכיתות א עד ו', אך בשל מחסור בבדיקות מהירות הוא יישום בהדרגה; מסתמן: הפסקת הבידודים בערים אדוומת וכתומות - בתוך כשבועיים

זמן צפייה: 01:43

החל ממחר (ראשון) - תלמידים מ-127 יישובים ירוקים לא אמורים להיכנס יותר לבידוד ממשוכים. לפי המתווה שאושר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, בכל גילוי של מאומת - כל ילדי הכיתה יצטרכו לבצע בדיקת PCR בקהילה, משמע בקופות החולים או במתחמי פיקוד העורף. במקביל, בחיתוך מצב שנערך הערב עם מנכ"ל משרד החינוך, הוחלט כי משרד הבריאות יחלק ממחר ערכות אנטיגן בהתאם לתחלואה שתאותר בכל אחת מ- 127 הרשויות הירוקות.

אם מתקבלת תשובה שלילית - התלמיד יכול לחזור ללמוד בכיתתו, כאשר עד השעה 8:00 בכל בוקר יהיה עליו לבצע בדיקת קורונה מהירה ולדווח על התוצאה השלילית באתר משרד החינוך או להציג פתק אישור מההורים, שגרה שחוזרת חלילה למשך 7 ימים מרגע גילוי המאומת.

בית ספר, קורונה, תלמידים, מורה, כיתה
תלמידים חוזרים לבית הספר אחרי הסגר | צילום: רויטרס

עם זאת, המתווה הנוכחי נוגע לכ-400 אלף תלמידי כיתות א' עד ו' בלבד, כשבמקביל בגנים, במעונות ובפעוטונים הבידודים נכון לשעה זו יימשכו. זאת ועוד, בדיקות הקורונה פוטרות מבידוד רק בשעות פעילות בית הספר, וכאשר התלמידים חוזרים הביתה הם צריכים לשהות בבידוד עד הבוקר הבא.

בכל גילוי של מאומת נוסף בכיתה, על כלל התלמידים לחזור לאותה שגרה של בדיקות מהירות במשך שבעה ימים כפי שהוצגה קודם. כמו כן, אם במהלך יום אחד מתגלים ארבעה מאומתים מאותה הכיתה - הדבר יוביל לביטול מוחלט של המתווה ולכניסתם של כל ילדי הכיתה לבידוד בהתאם לנוהל הרגיל. בנוסף, בגלל המחסור בערכות הבדיקה המהירה, במשרד החינוך הדגישו הערב כי המתווה ייושם בהדרגה, כלומר שלא כלל התלמידים יוכלו להנות מהפטור מבידוד החל מחר.

מכת בידודים
מכת בידודים | צילום: צילום מסך

בתוך כך, משרד הבריאות צפוי לסיים את הפיילוט ולמסור מסקנותיו מהפיילוט בתוך כמה ימים. עצם ההפעלה של מודל הכיתה הירוקה נעשתה, בשלב זה, בניגוד לעמדת אנשי משרד הבריאות, שסברו כי יש להמשיך לאסוף את המידע במשך שבוע נוסף לפחות, לסכם את הפיילוט ואת מהסקנותיו ולקבל החלטה בקבינט הקורונה. עם זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט נחוש לסיים את הבידודים ההמוניים במערכת החינוך והוא זה שיצר את סד הפעולות שהובילו אותנו להפעלה של המודל הזה באופן חלקי.

הפיילוט כרגע עדיין ממשיך, ורק בסוף השבוע הבא נדע מה תוצאותיו המדויקות. אז, תגובש המלצה לגבי הערים הכתומות והאדומות וההערכה היא כי בתוך שבועיים ניתן יהיה להחיל את המתווה על כלל הערים בארץ ולהפסיק את הבידודים - ללא תלות בצבע הרמזור של כל יישוב.