שר המשפטים גדעון סער יצא הערב (שבת) נגד הביקורת שהושמעה על אשתו גאולה אבן-סער, משום שהיא ממשיכה בעבודתה כמגישת חדשות בתאגיד השידור "כאן", ואמר כי "מנסים לסתום לגאולה את הפה כדי לפגוע בי". בריאיון ל"פגוש את העיתונות", אמר סער כי אשתו היא עיתונאית מזה 30 שנה וכי "גאולה עשתה ויתורים שאף אחד לא עשה כמותם". בנוסף, הוא הגיב על העימותים בממשלה: "ההתנגחות הפנימית מיותרת, צריך לדעת להבליג".

סער הוסיף באשר לביקורת נגד אשתו, כי היא נוהגת למתוח גם על ראש הממשלה נפתלי בנט ולא רק על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וכי היא עשתה זאת "גם באותו שידור שמדברים עליו". הוא הסביר כי "גאולה היא אשת מקצוע 30 שנה, הרבה לפני שהתחתנה איתי. מנסים לסתום לה את הפה כדי לפגוע בי. עם כל הכבוד, היא עומדת בפני עצמה ולא חפץ של בעלה". הוא הוסיף כי "אותם שופרות שתוקפים אותה - כשהייתי שר בכיר בממשלה של נתניהו זה לא הפריע להם".

ריאיון עם שר המשפטים גדעון סער (צילום: N12)
"ההתנגחות הפנימית מיותרת, צריך לדעת להבליג". שר המשפטים סער באולפן, הערב | צילום: N12

שר המשפטים יצא גם נגד הקרבות הפנימיים בממשלה ואמר כי "כל ההתנגחות הפנימית בתוך הממשלה מיותרת, צריך לדעת להבליג". התייחס סער ישירות למתיחות בין שרת המשפטים איילת שקד לשר החוץ יאיר לפיד, ואמר כי "ברור וידוע לכולם שיש בתוך הממשלה דעות שונות בנושא המדיני, וזה גם בסדר אם השרה אומרת את עמדתה".

סער אף גיבה את המאמצים של שקד להגיע להסכמות עם ח"כים מהאופוזיציה באשר לחוק האזרחות, והבהיר כי "השרה שקד מופקדת על החוק ואני מבין למה הנושא הזה מטריד אותה, היא צריכה למצוא פתרון לנושא". הוא הדגיש כי "החוק שהציע רוטמן קיצוני והוא לא יעבור. אם שקד מנסה פתרונות שמקובלות על הממשלה - זה בסדר".

מעבר לכך, הבהיר סער כי "כל חיכוך פנימי הוא מיותר. כל הקצוות במערכת הפוליטית בתוך הממשלה משום שישראל הייתה בנתיב מאוד מסוכן. מה שהכי חשוב כרגע זה להעביר תקציב ולהחזיר את ישראל לפסים של יציבות".

גאולה אבן, 2021 (צילום: כאן 11, צילום מסך)
"היא עומדת בפני עצמה ולא חפץ של בעלה". גאולה אבן-סער | צילום: כאן 11, צילום מסך

הוא הכחיש את הדיווחים על זימונו לעדות בפרשת הרצח של מקורבו סאהר איסמעיל בכפר ראמה, אך הדגיש כי יעשה כל שביכולתו כדי לסייע בחקירה. "לא נמסרה לי שום הודעה, אבל בטלוויזיה כנראה שהופיעה הודעה על חקירה שיש עליה צו איסור פרסום. אם אזומן, אעיד בחפץ לב". סער הוסיף כי "אין לי חשד קונקרטי במישהו, אבל בכל מקרה זה דבר מספיק חשוב כדי שאגיע. אם המשטרה חושבת שאני יכול להועיל, אתייצב בחפץ לב ואמסור את העדות כמו שכל אזרח שומר חוק צריך לעשות".

על הצעת החוק שלו, לפיה ראש הממשלה לא יוכל לכהן תחת כתב אישום, אמר סער כי "אני אשמח מאוד אם סיעות באופוזיציה יתמכו בחוק. אם זה יעבור - זה יחייב את כל הסיעות. אני מביא את החוק כשר המשפטים והכנסת ברוב קולות תקבע אם היא רוצה לשנות את הנורמה. זה דבר חשוב בצורה בלתי רגילה". על פינוי חאן אל-אחמר שהממשלה לא מובילה אמר: "עמדתי לא השתנתה. כשהנושא הזה יובא לקבינט המדיני-בטחוני אצביע בהתאם לעמדתי".